دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1401 - 18:14

عراق درباره قیمت انرژی با کشورهای خلیج‌فارس مذاکره می‌کند

وزارت برق عراق اعلام کرد که کشورش به مذاکره بر سر تعرفه ویژه انرژی با هدف تکمیل ارتباط شبکه برق خود با کشورهای عربی خلیج‌فارس بازگشته است.
کد خبر : 651183
برق



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، وزارت برق عراق اعلام کرده که عملیات ارتباط برق عراق با کشورهای عربی خلیج‌فارس کامل شده است و تأکید کرد که گام‌های عملی ارتباط برقی با اردن نیز آغاز شده است.


احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق به شفق نیوز گفته است که «عراق با قیمت‌های تعیین شده برای تعرفه انرژی کشورها (خلیج‌فارس) موافق بود اما سهام جهانی گاز رشد یافت و قیمت‌ها تغییر کرد. در نتیجه، عراق امروز بر سر قیمت جدیدی در حال مذاکره است.


العبادی افزود: با توافق بر سر تعرفه، ایجاد خط ارتباطی برق آغاز خواهد شد؛ طرح اخیر درباره این ارتباط شبکه، خط فاو-زور است که قرار است نیروگاه فاو عراق را به نیروگاه الزور کویت متصل کند. این خط انتقال نیرو، ۳۰۰ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر آن در عراق و ۲۲۰ کیلومتر آن در خاک کویت واقع است.


العبادی افزود: فرآیند ارتباط برقی با ترکیه ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و ما آماده انتقال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق هستیم اما در حال حاضر به ین میزان نیازی نداریم و در آینده از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.


سخنگوی وزارت برق عراق از ارتباط با شبکه برق اردن هم گفت و اینکه «بررسی مسیرهای خطوط انتقال برق، نقاط ارتباطی و بررسی خاک آغاز شده است.»


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته