دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1401 - 14:57
پورقهرمانی در گفت‌وگو با آنا:

سومین کنفرانس ملی «پدافند سایبری» برگزار می‌شود

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه از برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری در راستای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت کنترل، مدیریت و بهره‌برداری از فضاهای سایبری خبر داد.
کد خبر : 651118
بابک پورقهرمانی معاون علمی دانشگاه آزاد مراغه



بابک پورقهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در مراغه از برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری در راستای تحقق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت کنترل، مدیریت و بهره‌برداری از فضاهای سایبری، اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد مراغه خبر داد.(بیشتر بخوانید)


وی افزود: با برگزاری دو کنفرانس ملی موفق در دانشگاه آزاد مراغه (سال ۱۳۹۵ و سال ۱۳۹۸) و نیاز بشر امروزی برای بحث و گفت‌وگو در موضوعات به‌روز چنین فضایی، سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفت و اواخر اردیبشهت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، امید است که این کنفرانس بتواند با تبادل افکار بین اندیشمندان و محققان مسائل روز در این حوزه را به اشتراک بگذارد.


معاون علمی دانشگاه آزاد مراغه بیان کرد: در عصر حاضر، بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی کشور در تمام سطوح در فضای سایبر انجام می‌شود. زیرساخت‌ها و سامانه‌های حیاتی و حساس کشور یا خود، بخشی از فضای سایبری کشور را تشکیل می‌دهند و یا از طریق این فضا، کنترل، مدیریت و بهره‌برداری می‌شوند و عمده اطلاعات حیاتی و حساس کشور نیز به این فضا منتقل و یا اساساً در این فضا، شکل گرفته است؛ بنابراین مدیریت، کنترل و صیانت از این فضا نیازمند توجه مضاعف است.


پورقهرمانی محورهای اصلی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری را «کلیات حقوق بین‌الملل سایبری»، «به سوی توافق بین‌المللی»، «حقوق توسل به زور و تهدیدات سایبری»، «حقوق بشردوستانه و تهدیدات سایبری»، «حقوق مسئولیت بین‌المللی و تهدیدات سایبری»، «پدافند سایبری که محور ویژه آن پدافند سایبری و پاندمی کووید-۱۹ است»، «جرایم سایبری که محور ویژه آن جرایم سایبری و پاندمی کووید-۱۹ است» و «بازی‌های رایانه‌ای» عنوان کرد.


وی تاریخ برگزاری کنفرانس را ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام کرد و توضیح داد: مهلت ارسال اصل مقالات تا ۳۱ فروردین تمدید و نتایج داوری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات کنفرانس و یا ارسال مقالات به آدرس سایت کنفرانس (https://hamayesh.iau-maragheh.ac.ir/cyber۱۴۰۱/fa/) مراجعه کنند.


سومین کنفرانس ملی «پدافند سایبری» برگزار می‌شود


به گزارش آنا، سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به همت دانشگاه آزاد مراغه و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و انجمن علمی پدافند غیرعامل شعبه شمال‌غرب و حمایت ارگان‌ها، نهادها و مؤسسات علمی پژوهشی ازجمله دانشگاه‌های آزاد ارومیه، اردبیل و فراهان، دانشگاه مراغه، دانشگاه پیام‌نور مراغه، پلیس فتای استان آذربایجان شرقی، پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس‌های معتبر ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس ۲۴، انجمن پژوهش‌های انتظامی ایران، دانشنامه سیم نور، سیویلیکا، ایران کنفرانس (مرجع همایش‌های داخلی و خارجی) و پایگاه اطلاع‌رسانی همایش‌های کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته