دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سیلی دردسرسازی که به استعفای ویل اسمیت ختم شد

ویل اسمیت چند روز بعد از سیلی زدن به کریس راک در جریان مراسم اسکار، از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد.
کد خبر : 650216
ویل اسمیت



به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، ویل اسمیت چند روز بعد از سیلی زدن به کریس راک در جریان مراسم اسکار، از عضویت در آکادمی اسکار استعفا داد.


اسمیت بعدازظهر جمعه تصمیم خود را طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد. در متن این بیانیه آمده است: «من شخصا به خاطر انضباطی آکادمی پاسخ دادم و عواقب رفتارم را می‌پذیرم. کار من در مراسم اهدای جوایز اسکار، تکان‌دهنده، دردناک و غیرقابل توجیه بود.


افراد بسیاری از جمله کریس، خانواده‌اش، بسیاری از دوستان و عزیزانم، همه حاضران و مخاطبان اسکار در سراسر جهان از رفتار من رنجیده شده‌اند. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم و عواقبی را که مدیران آکادمی برای من در نظر بگیرند، می‌پذیرم.


لازم به یادآوری است؛ در نودوچهارمین مراسم اسکار کریس راک با جیدن اسمیت همسر ویل درباره مدل موهای او (که از ته تراشیده بود) شوخی کرد و گفت امیدوارم در فیلم «جی آی جو ۲» او را ببیند، اشاره به فیلمی با بازی دمی مور در دهه هشتاد درباره یک سرباز زن که موهایش را از ته زده بود. با اینکه اسمیت در ابتدا به این شوخی خندید اما به نظر می‌آید جیدن که به دلیل یک بیماری مجبور به زدن موهایش شده چندان از این شوخی لذت نبرد. لحظاتی بعد اسمیت روی صحنه آمد و سیلی محکمی به‌صورت کریس راک زد و بعد از نشستن با فریاد گفت: «اسم زن من را به زبان نیاور».


سیلی دردسرسازی که به استعفای ویل اسمیت ختم شد


در حالی که در ابتدا همه فکر می‌کردند این یک شوخی از پیش تعیین شده است، اما فریادهای خشمگین اسمیت و هشدار او به راک و جا خوردن مجری برنامه از ضربه اسمیت و اعتراضات پس از آن نشان داد که ماجرا جدی شده است. این ماجرا به قدری کل مراسم اسکار را به حاشیه کشاند که در نسخه پخش شده در تلویزیون آمریکا، کارگردان اسکار صدای صحنه را کاملا قطع کرد. لحظاتی پس از این اتفاق، ویل اسمیت برای بازی در نقش شاه ریچارد، اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد. او پس از دریافت جایزه دقایقی راجع به این سیلی صحبت کرد و مدعی شد مانند نقشش در این فیلم، برای دفاع از خانواده‌اش دست به این کار زده و با وجود عذرخواهی از برگزارکنندگان رویداد، از مجری برنامه عذرخواهی نکرد.


برطبق آیین‌نامه داخلی آکادمی اسکار این رفتار ویل اسمیت می‌تواند تعلیق یا اخراج او را از آکادمی به دنبال داشته باشد. در سال‌های اخیر استناد به این آیین‌نامه رفتاری موجب حذف سینماگرانی همچون هاروی واینستین، بیل کازبی، رومن پولانسکی شده است. کریس راک مجری مراسم، هنوز علیه ویل اسمیت شکاست نکرده است.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته