دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حبیب ایل‌بیگی؛

تصمیم شورای صنفی نمایش زمینه‌ساز حواشی شد/ چند فیلم اعلام شده در لیست اکران نوروزی، فاقد پروانه نمایش هستند

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی معتقد است که از سوی شورای صنفی نمایش تصمیم درستی برای اعلام اسامی فیلم‌های نوروزی پیش از تعیین تکلیف ارشاد اتخاذ نشد و زمینه‌ساز حواشی شد.
کد خبر : 647466
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی



به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حبیب ایل‌بیگی در ارتباط تلفنی با برنامه «سینما معیار» در خصوص حواشی مطرح شده اخیر در زمینه اکران‌های نوروزی گفت: در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا، هیچ فیلمی داوطلب اکران نبود و با خواهش و تمنا از آن‌ها می‌خواستیم برای اکران نوروزی داوطلب شوند.


تصمیم شورای صنفی نمایش زمینه‌ساز حواشی شد


وی در عین حال به سنت چندین ساله اکران‌ها در تعطیلات نوروز اشاره کرد و بیان کرد: از سوی شورای صنفی نمایش تصمیم درستی برای اعلام اسامی فیلم‌های نوروزی پیش از تعیین تکلیف ارشاد اتخاذ نشد و زمینه‌ساز حواشی شد. روزی که نام هفت فیلم منتخب اعلام شد، رئیس سازمان سینمایی متذکر شد این کار باید توسط سازمان صورت گیرد، درخواست شد این اقدام اصلاح شود ولی خبر به گونه‌ای اعلام شد که بسیاری تصور کردند، تصمیم نهایی ناظر بر همین هفت فیلم است و تمام رسانه‌ها نیز آن را پوشش دادند.


تصمیم اتخاذ شده غیرقانونی است


معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اظهار کرد:‌ قرار بود اعلام شود که این اسامی صرفا پیشنهاد هستند ولی باز هم خبر منتشر شده کار خود را کرد. براساس آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، نماینده سازمان سینمایی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم بوده و باید در جلسه شورای صنفی حاضر باشد ولی نماینده سازمان در خصوص تصمیم فوق، حضور نداشته و به همین جهت، تصمیم اتخاذ شده نادرست و غیرقانونی است.


چند فیلم اعلام شده، فاقد پروانه نمایش هستند


ایل بیگی افزود: دوستان اما دیدگاهی دیگر دارند و معتقدند این مسئله بر عهده سازمان سینمایی نیست و از طرفی انتخاب فیلم‌های نوروزی ربطی به ارشاد ندارد ولی این مسئله در سال‌های گذشته اجرا می‌شد. در آیین‌نامه سال ۱۴۰۰، آمده است برای انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی باید شورایی مرکب از مدیرعامل خانه سینما، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی، دبیر شورای صنفی نمایش، مدیر کل نظارت بر نمایش فیلم و یک نفر کارشناس صاحب نظر تشکیل شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی خبر توسط آقای شایسته اعلام شد، نسبت به این اقدام اشتباه واکنش نشان دادیم و آن‌ها هم مطرح کردند که خبر را اصلاح می‌کنیم ولی چند روز طول کشید و سپس ایشان اعلام کرد که این‌ها پیشنهاد شورای صنفی نمایش بوده است ولی خبر اول، دیگر منتشر شده بود. چند فیلم از اعلام شده در لیست اکران نوروزی، فاقد پروانه نمایش هستند و حواشی را دامن زده است اما ظاهرا اعلام کنندگان اسامی نمی‌دانستند این کار چه تبعاتی خواهد داشت.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته