دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر طرح احداث جایگاه سی‌ان‌جی: افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به زودی تصویب می‌شود

کد خبر : 64631

مدیر طرح احداث جایگاه سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون کارمزد هر متر مکعب گاز سی‌ان‌جی برای جایگاه‌های خصوصی و شهرداری به ترتیب ٨٠ و ٧٠ تومان است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همزمان افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در کشور از ابتدای امسال در حال تصویب است.


به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، امیر وکیل‌زاده با یادآوری این که قیمت گاز سی‌ان‌جی در تابستان امسال به ازای هر کیلو گرم ١٠٠ تومان ارزان شد، افزود: همزمان با این موضوع بنزین ٧٠٠ تومانی در حال حذف شدن بود، بنابراین هر فردی که این بنزین را داشت در حال مصرف آن بود و توجهی به کاهش قیمت گاز نداشت.


وی تصریح کرد: : تاکنون هیچ گونه سیاست و تصمیمی برای افزایش قیمت گاز سی‌ان‌جی ابلاغ نشده است.


وکیل‌زاده تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هم زمان افزایش کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در کشور از ابتدای امسال در دست تصویب است.


به گزارش شانا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است نرخ کارمزد ویژه ساخت جایگاه به وسیله بخش خصوصی در کلانشهرها ١٤٠ تومان و در غیر کلانشهرها ١٢٠ تومان پیش‌بینی شود.


امیر وکیل‌زاده پیش از این با بیان این که پیشنهاد شده است کارمزد ویژه به بیش از مقادیر کنونی افزایش یابد، اظهار کرده بود: این افزایش پس از بررسی در وزارت نفت، برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شده است.


به گفته وکیل زاده، پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش کارمزد ویژه و ارسال آن به شورای اقتصاد با هدف ترغیب بخش خصوصی به ساخت جایگاه‌های سی‌ان‌جی صورت گرفته است.


به گفته وی، در صورت تصویب نرخ جدید کارمزد ویژه در شوای اقتصاد سرمایه گذار حاضر می شود زمین مناسب با کاربری جایگاه را حتی با وجود گران بودن آن تامین کند.


تخصیص کارمزد ویژه ١٤٠ تومان برای فروش هرمترمکعب گاز در کلانشهرها و ١٢٠ تومان در غیرکلانشهرها از مصوبه‌های شورای اقتصاد در اسفندماه سال ١٣٩٢ است که به مدت هفت سال به سازندگان آنها پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته