دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 10:11
سردار حمیدی خبر داد؛

جان باختن ۴۹۰ نفر به دلیل تصادف در ۱۱ ماه گذشته/ کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از جان باختن ۴۹۰ نفر در پایتخت به دلیل تصادف در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.
کد خبر : 646134
سردار حمیدی

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز (۱۶ اسفندماه) برگزار شد اظهار کرد: تا پایان سال اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و حضور اصحاب رسانه می‌تواند در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار باشد. در سال ۱۴۰۰ طرح های زیادی را اجرا کردیم و مهم‌ترین آن طرح موتور یار بود.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: مشخص ترین طرح ما، طرح موتور یار بود و این طرح همچنان در سطح شهر تهران قابل اجراست و در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۰ هزار نفر را در این طرح آموزش داده‌ایم و نتیجه این طرح را در انضباط بیشتر و کاهش حوادث تهران شاهد هستیم. کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در شب‌ها وضعیت مناسبی نداشتند، اما همکاران ما با برخی اقدامات نظیر آشکار سازی و توقیف‌های ساعتی انضباط خوبی را حاکم کنند. همچنین ساماندهی میکسرها را در چند وقت اخیر داشتیم و ماحصل این اقدامات به افزایش رضایتمندی و انضباط بخشی آن‌ها کمک کرد.


حمیدی با بیان اینکه قرارگاه کنترل سرعت در پایتخت به صورت ۲۴ ساعته فعال است، افزود: در سال جاری تخلف نزدیک به ۳ هزار ۵۰۰ خودرو را در سامانه های مربوطه ثبت کردیم و جامعه هدف را با استفاده از سامانه‌ها بسیار مناسب کنترل کردیم. به جای حضور فیزیکی پلیس در سطح معابر، با سامانه‌های هوشمند باید اجازه تخلف را به افراد متخلف ندهیم. ما برای اولین بار خطوط ویژه موتور سیکلت را تدارک دیدیم و برای مثال در تونل امیر کبیر این کار برای اولین بار صورت گرفت.


وی بیان کرد: نتیجه اقدامات ترافیکی خود را در روزهای پایانی سال در بهشت زهرا می‌توانید مشاهده کنید. همچنان برخی اصطلاحات ترافیکی ما باید در شهر تهران اتفاق بیفتد و پایتخت نسبت به جمعیتی که دارد، از تصادفات کمتری برخوردار است. امیدوارم با تامین بودجه و اعتبارات خاص، اقدامات خوبی را انجام دهیم. از طرفی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک باید اقدامات زیادی صورت گیرد و طی دهه‌های گذشته پلیس به تنهایی نمی‌توانست کارها را انجام دهد.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نتیجه انضباط و ایمنی در شهر تهران کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت است که برای چهارمین سال متوالی محقق شد و در بسیاری از شهرها این روند را شاهد نیستیم. ما آرزو داریم روزی در تهران جشن روز بدون تصادف را بگیریم. در ۱۱ ماه سال ۹۹، ۵۲۰ جان باخته و در ۱۱ ماه گذشته ۴۹۰ جان باخته داشتیم. از این تعداد ۱۹۴ نفر عابر پیاده، ۲۱۳ موتور سیکلت سوار و ۸۲ نفر راننده خودرو بودند که جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند.


حمیدی با بیان اینکه چندین طرح را تا پایان سال عملیاتی می‌کنیم افزود: مردم در شهر تهران ایمنی و انضباط می‌خواهند و متاسفانه موتور سیکلت سواران این موضوع را رعایت نمی‌کنند. ۱۷ هزار نفر در ۱۵ روز گذشته آموزش دیده اند و در این خصوص کمترین درگیری را داشتیم، چراکه موتور سیکلت سوار می‌داند چند ساعت بعد می‌تواند موتور سیکلت خود را پس بگیرد. از طرفی در ۱۵ روز آینده چند مناسبت داریم که متناسب با آن باید طرح عملیاتی داشته باشیم.


وی بیان کرد: آثار و نتایج طرح‌ها قابل مشاهده است و شرایط ترافیکی ما در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش ۵ درصدی ترافیک مواجه بوده است و از طرفی در ۱۱ ماه امسال نسبت به دوران قبل کرونا کاهش ۵ درصدی ترافیک را شاهد هستیم.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به دلیل باز نبودن مراکز آموزشی شاهد افزایش سفر در سال ۱۴۰۰ بودیم و همین امر منجر به این شد تا وضعیت ترافیکی نسبت به سال ۹۹، ۳۷ درصد افزایش پیدا کند.  این عدد بسیار بالاست، چراکه هنوز مراکز آموزشی ما به صورت کامل باز نشده و اگر اقدامات متفاوتی را جدی نگیریم، ترافیک در سال ۱۴۰۱ سنگین تر خواهد بود.


حمیدی در ادامه بیان کرد: یکی از مسیرهای ما در شمال تهران بعد از ۱۰ سال در روزهای آینده بازگشایی خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته