دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1400 - 11:02

عرق نعنا برای مردان + ارزش غذایی و خواصیت

برخی افراد اعتقاد دارند که درمان برخی بیماری‌ها، راهی جز مصرف داروهای شیمیایی ندارد. عوارض زیادی که داروهای شیمیایی در مدت‌زمانی بر سلامت انسان دارد، قابل‌انکار نیست. به همین دلیل افراد اغلب ترجیح می‌دهند که داروهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کنند.
کد خبر : 645532
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، برخی افراد اعتقاد دارند که درمان برخی بیماری‌ها، راهی جز مصرف داروهای شیمیایی ندارد. عوارض زیادی که داروهای شیمیایی در مدت‌زمانی بر سلامت انسان دارد، قابل‌انکار نیست. به همین دلیل افراد اغلب ترجیح می‌دهند که داروهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کنند.


علاوه‌بر مزایای فراوان داروهای گیاهی ممکن است گاهی اوقات مضراتی نیز برجای بگذارند. عرق نعنا جز این دسته از داروهای گیاهی است که مصرف بیش‌از اندازه آن برای آقایان، عوارض جدی خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم شما را با مصرف عرق نعنا برای مردان آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.


آشنایی با عرق نعنا و ارزش دارویی آن


با دیدن برگه‌های نعنا اولین موضوعی که به ذهن انسان خطور می‌کند، خاصیت خنک‌کنندگی آن است. اما برخلاف چیزی که شما تصور می‌کنید، عرق نعنا دارای طبعی گرم و خشک است. عرق این گیاه یکی از مفیدترین عرقیات برای بدن است که خواص بسیار زیادی برای انسان دارد. این عرقیات سرشار از مواد معدنی مختلف است که از آن می‌توان به پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین‌های مختلف، پروتئین و موارد دیگری اشاره کرد. همانطور که گفته شد این عرق، خواص زیادی برای مردان دارد. اما در کنار این خواص مضراتی نیز دارد که در ادامه آن را برای شما شرح خواهیم داد.


خواص عرق نعنا برای مردان


عرق نعنا درصورتی‌که به‌اندازه مصرف شود، دارای خواص زیادی برای مردان است. از این خواص می‌توان به رفع مشکلات گوارشی، بالا بردن سطح انرژی در بدن مردان، بهبود سردرد و میگرن، افزایش سطح ایمنی بدن، آرامش‌بخشی و... اشاره کرد. علاوه بر این موارد عرق نعنا برای درمان برخی بیماری‌ها نیز می‌تواند نقش مفیدی را ایفا کند.



  • مصرف عرق نعنا و کاهش درد معده


عرق نعنا جز آن دسته از عرقیات به‌حساب می‌آید که علاوه بر خاصیت ضدالتهابی مقدار بسیار زیادی فیبر در آن وجود دارد. این دو خاصیت گیاه دارویی سبب شده که از آن برای درمان مشکلات معده، همچنین تقویت معده، نفخ و یبوست استفاده کنند. وجود میزان زیادی ویتامین B در این عرق برای درمان یبوست بسیار مفید است.



  • خواص عرق نعنا برای ریه و درمان بیماری‌های تنفسی


عرق نعنا یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان مشکلات تنفسی است. نه‌تنها خوردن آن بلکه استشمام بوی این عرق برای رفع مشکلات تنفسی مفید است. عرق نعنا در اکسیژن‌رسانی به ریه نقش مهمی دارد. همچنین وجود کلسیم در آن باعث بهبود مشکلات تنگی نفس خواهد شد.



  • فواید عرق نعنا برای درمان مشکلات قلبی


همانگونه که ذکر شد عرق نعنا خاصیت ضد اضطراب و استرس دارد. اضطراب و استرس خود باعث به وجود آمدن مشکلات قلبی مختلف در افراد خواهند شد. خاصیت آرامش‌بخشی این گیاه سبب شده که از آن برای درمان مشکلات قلبی و تقویت قلب استفاده شود.



  • عرق نعنا و از بین رفتن سردرد


عرق نعنا یکی از مواردی است که برای درمان سردرد آن را مصرف می‌کنند. در این عرق ترکیباتی از منتول وجود داشته که علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، به‌عنوان آرامش‌بخش و شل کننده عضلات نیز از آن استفاده می‌کنند. این خواص مفید باعث کاهش دردهای مزمن مانند سردردهای شدید و میگرنی خواهد شد.



  • مصرف عرق نعنا به‌عنوان خوشبوکننده دهان


یکی از فواید بی‌نظیر این گیاه دارویی، داشتن خاصیت ضد میکروبی آن است. با مصرف عرق نعنا علاوه بر اینکه باکتری‌ها و میکروب‌هایی که در به وجود آمدن پلاک دندان موثرند، از بین خواهند رفت. همچنین شما دهانی خنک و خوشبو خواهید داشت.



  • عرق نعنا درمانی برای بدخوابی‌های شبانه


اگر شما از بدخوابی‌های شبانه رنج می‌برید، پیشنهاد ما این است که عرق نعنا مصرف کنید. این داروی گیاهی ازآنجایی‌که دارای خاصیت آرامش‌بخش و شل کنندگی عضلات است، می‌تواند به درمان بی‌خوابی کمک زیادی کند.



  • عرق نعنا و بهبود سلامت چشم


نعنا دارای ویتامین‌های بسیاری است که از آن می‌توان به ویتامین آ و بتاکاروتن اشاره کرد. این دو ویتامین موجود در این عرق تاثیر زیادی برای رفع و بهبود مشکلات چشمی ازجمله نزدیک‌بینی دارد. همچنین برای بهبود و حفظ سلامت چشم نیز موثر است.



  • مصرف عرق نعنا و تقویت سیستم ایمنی بدن


عرق نعنا حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است. این ویتامین باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن شده و این‌گونه از ابتلا به بیماری‌های مختلف ازجمله سرماخوردگی جلوگیری خواهد کرد.



  • مصرف عرق نعنا و رفع مشکلات کبدی


شما با مصرف عرق نعنا کمک زیادی به رفع مشکلات کبدی خود خواهید کرد. این داروی گیاهی با اثر سم‌زدایی که دارد، باعث تمیز شدن کبد شده و سطح کلسترول را در خون انسان پایین می‌آورد.



  • مصرف عرق نعنا و کاهش وزن


افرادی که تمایل به لاغری دارند، بهتر است بیست دقیقه قبل و بعد وعده‌های غذایی خود نصف فنجان عرق نعنا مصرف کند. با مصرف این میزان، چربی سازی در بدن شما کاهش پیدا خواهد کرد. این عرق با افزایش میزان حرارت در معده، باعث هضم بیشتر مواد غذایی شده و از ذخیره شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کند.


مضرات مصرف عرق نعنا در آقایان


همانگونه که گفته شد مانند هر داروی گیاهی دیگری اگر در مصرف عرق نعنا زیاده‌روی شود، ممکن است عوارض جدی برای شما به همراه داشته باشد. مصرف زیاد این عرق، سبب کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن می‌شود و درنهایت سبب کاهش توانایی جنسی و ناباروری خواهد شد. همچنین زیاده‌روی در مصرف آن سبب ریفلاکس و زخم معده را به دنبال دارد.


ویژگی‌های عرق نعنا اصلی


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک عرق نعنا خوب، این است که کاملا تمیز و رقیق بوده و هیچگونه ذره دیگری در آن وجود نداشته باشد. همچنین برای دادن عطر و مزه به عرقیات مواد افزودنی به آن اضافه نشده باشد. عرق نعنا اصل درصورتی‌که هنوز درب آن را باز نکرده باشید، عطر و بوی آن به میزان اندکی قابل‌استشمام است. همچنین درصورتی‌که تاریخ انقضای عرق نعنا گذشته باشد، بو و طعم تند و تلخی پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های عرق نعنا اصلی، بی‌رنگ و شفا بودن آن است.


خرید عرق نعنا از فروشگاه اینترنتی هیرودنا


نعنا ازجمله گیاهانی است که به شکل‌های مختلف مانند عرق، دمنوش، روغن و... وجود دارد. از این داروی گیاهی برای رفع و بهبود برخی بیماری‌ها استفاده می‌کنند. اما زیاده‌روی در مصرف هر دارویی گیاهی یا شیمیایی می‌تواند برای بدن مضراتی داشته باشد که عرق نعنا از آن مستثنا نخواهد بود.


ما همیشه میخواهیم سالم ترین زندگی ممکن را داشته باشیم که این خواب خوب، کاهش استرس و البته خوردن غذاهایی مفید را شامل میشود. خرید عرق نعناع اصل 700 میلی لیتری هیرودنا میتواند در مورد تمام موارد فوق به ما کمک کند و آن را به بخشی ضروری از برنامه روزانه شما تبدیل کند.


آدرس فروشگاه : https://herodena.com



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته