عوامل موفقیت و شکست کسب و کارها چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از کهنوج، کارگاه آموزشی «آشنایی با مهمترین عوامل موفقیت و شکست کسب و کارهای کوچک» در راستای گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به منظور کیفیتبخشی به کسب و کارهای بومی و با هدف توانمندسازی کارآفرینان محلی منطقه جازموریان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اشتباهات بزرگ در کسب و کارهای اینترنتی
ابوالفضل صلواتیزاده دکترای حرفهای مدیریت کسب و کار با طرح ۵۰ سوال کلیدی، عوامل موفقیت و شکست کسب و کارها را تشریح کرد.
وی اظهار کرد: صاحبان کسب و کارها باید نسبت به عوامل موفقیت و شکست ایده و طرحهای خود اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند با بررسی راهکارهای مناسب موجب رونق کسب و کار خود شوند.
مدرس کارگاه آموزشی «آشنایی با مهمترین عوامل موفقیت و شکست کسب و کارهای کوچک»، عوامل موفقیت کسب و کار را مطالعه دقیق درباره اجرای طرح و شناخت نقاط ضعف و قوت طرح دانست و ادامه داد: قبل از اجرای هر طرحی باید نسبت به مکان و زمان اجرای آن مطالعه و تحقیقات لازم را انجام داد و منابع کلی اجرای طرح را بهخوبی و براساس واقعیتها شناسایی کرد و در این باره مهارتهای لازم را بهدست آورد تا بتوان به موفقیت اجرای طرح کمک کرد.
صلواتیزاده، حضور مشاورین باتجربه و بادانش را در اجرای موفقیت طرحها ضروری عنوان و بیان کرد: در راستای موفقیت کسب و کار باید در زمینههای مختلف از مشاورین بادانش استفاده کرد.
وی، تحقیق درباره اهداف کسب و کار، انتخاب بازار هدف، تشکیل تیم کسب و کار باتجریه، مطالعه و تحقیق درباره بازار منطقه اجرای کسب و کار، بازخوردهای مشتریان، پیشبینی درآمدها و هزینهها، شناخت رقبا، کسب مجوزهای لازم اجرای طرح، بررسی قوانین و مقررات لازم، داشتن تیمهای بازاریاب و فروش حرفهای، خوشبینی و واقعبینی و ... را ازجمله عوامل مهم در موفقیت کسب و کارها دانست.
عبدالله یزدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: این دانشگاه دغدغهمند و مسئلهمحور است و درصدد است با برگزاری کارگاههای مختلف در بالا بردن سطح آگاهی جامعه در حوزه کسب و کار و توسعه همهجانبه گام موثری بردارد.
انتهای پیام/۴۰۷۸/
انتهای پیام/