دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1400 - 15:42

دکتر محمود ربانی بیدگلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب/دپوی عید نوروز/

دکتر محمود ربانی بیدگلی سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد جاسب/دپوی عید نوروز/
کد خبر : 644429
محمود ربانی بیدگلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی جاسب

 دکتر محمود ربانی بیدگلی سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد جاسب


خبرنگار خبرگزاری آنا از جاسب:  سلام علیکم،  با توجه به مشغله فراوان از اینکه وقت این مصاحبه را به ما اختصاص داده اید  تا دقایقی را در خدمتتان باشیم بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفاً خودتان را معرفی کنید و برجسته و تاپ‌ترین فعالیت دانشگاه متبوع شما در حوزه فرهنگی و دانشجویی در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های این حوزه در سال  ۱۴۰۱  را تشریح کنید.


اینجانب دکتر محمود ربانی بید گلی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران در مقطع دکتری از دانشگاه دولتی سمنان هستم. من هم از شما تشکر می کنم. دانشگاه آزاداسلامی واحد جاسب از ابتدای تأسیس در آموزش، پژوهش، فعالیت های فرهنگی و در ارائه خدمت همواره پیشگام بوده است و این تداعی کننده اهمیت دانشگاه است. اهمیت فعالیت های فرهنگی در دانشگاه کمتر از فعالیت های علمی نیست. چنانچه می دانیم نوع فعالیت های علمی دانشگاه باید در ارتباط با مسائل جامعه و صنعت باشد و اهمیت ارتباط با جامعه در مورد فعالیت های فرهنگی به مراتب بیشتر است. نخبگان فرهنگی هم یا در دانشگاه ها هستند و یا فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. لذا دانشگاه ها نقش بسیار مؤثری در تعیین و جهت دهی فرهنگ جامعه دارند. ما اگر به کلمه فرهنگ و برنامه های فرهنگی یک نگاه وسیع داشته باشیم خیلی از برنامه هایی که در دانشگاه اجرا می شود  می تواند برنامه فرهنگی تلقی شود مثل: تهیه و توزیع بروشورهایی در رابطه با تکریم ارباب رجوع و منشور اخلاقی همکاران و دانشجویان که در ابتدای هر ترم بین همکاران دانشگاهی و دانشجویان توزیع می شود، ارتقاء سطح آموزش دانشگاه، کمک به دانشجویان جهت پرداخت شهریه بصورت اقساط، نصب دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاداسلامی جهت آشنایی دانشجویان علی الخصوص دانشجویان جدیدالورود، استادان و کارکنان، نصب و درج پوسترهای مربوط به عفاف و حجاب و ازدواج دانشجویی در پکیج اطلاع رسانی واحد و توجه جدی به این مهم. از شاخص ترین اقدامات سال 1400 این دانشگاه می توان به  موارد ذیل اشاره نمود:
در حوزه آموزش روند جذب دانشجویان جدید با تلاش کلیه همکاران و افزایش 3 رشته در مقطع کارشناسی به حول و قوه الهی مثبت بوده و جهت هدایت تحصیلی ایشان اطلاع رسانی های لازم در بدو ورود بعمل آمد. در حوزه فرهنگی طبق سنت هرساله مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای منطقه جاسب در بهمن ماه 1400 انجام شد. بزرگداشت مراسم مذهبی و ملی از قبیل جشن ها و سوگواری ها همانند مراسم اعیاد شعبانیه، ایام اعتکاف، تولد امامان معصوم(س)، هفته دفاع مقدس، برگزاری مراسم سوگواری امام راحل(ره)، حضور منسجم همکاران دانشگاهی در مراسم های محرم و صفر، برگزاری نماز جماعت و تفسیر سوره لقمان در ماه مبارک رمضان، حضور منسجم همکاران دانشگاهی در مراسم یوم اله 22 بهمن و تشکیل کارگروه امر به معروف و نهی از منکر در این واحد دانشگاهی ارائه تسهیلات دانشجویی، ارتقاء برنامه های سلامت جسمی، روحی، مشاوره ای و اجتماعی دانشجویان، گسترش فعالیت های فوق برنامه دانشجویان برای انجام فعالیت های سالم با هدف افزایش نشاط و امید از طریق برنامه های ورزش همگانی و استفاده از فضاهای ورزشی، ، ارتقاء سطح فرهنگی واحد با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، حمایت از دانشجویان کم بضاعت با ارائه تسهیلات وام صندوق رفاه از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی بود. در حوزه پژوهش و فناوری می توان به راه اندازی مرکز رشد اقماری دانشگاه و استقرار چهار هسته فناور در آن اشاره نمود. همچنین کیفی و کاربردی نمودن پایان نامه تسهیلات تکمیلی دانشجویان از دیگر اقدامات انجام شده این واحد در حوزه پژوهش می باشد. در حوزه اداری مالی می توان به پیگیری و خاتمه دادن دعاوی حقوقی واحد که از سنوات گذشته مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد کرده بود، اشاره نمود. همچنین بهبود اوضاع مالی دانشگاه در سال 1400 از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.


برجسته و تاپ‌ترین فعالیت‌ دانشگاه متبوع شما در حوزه تحقیقات، فناوری و نواوری در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های این حوزه در سال ۱۴۰۱ را بیان کنید.


برجسته ترین فعالیت دانشگاه در حوزه تحقیقات، فناوری و نواوری در سال1400 راه اندازی مرکز رشد اقماری  دانشگاه، تشکیل چهار هسته فناور در مرکز رشد، برگزاری چهار رویداد ایده¬آرا و یک رویداد استارتاپ¬ ویکند در راستای گام دوم دانشگاه آزاداسلامی همچنین چاپ چندین مقاله ISI توسط اعضای هیات علمی و حق التدریس واحد در مجلات معتبر بین المللی می باشد. ان شاءالله در حوزه پژوهش در سال 1401 در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاداسلامی و تفاهم نامه عملکردی دانشگاه برنامه های زیر مدنظر می باشد:



الف: رشد حداقل 20 درصدی مقالات با کیفیت Q1 ب: افزایش 50 درصدی سرانه مقالات هیات علمی  ج: رشدH-Index  گوگل اسکولار اعضای هیات علمی د: افزایش درآمد حاصل از قرار دادهای ارتباط با صنعت  ه: رشد در آمد کارگاه ها و آزمایشگاه  و: راه اندازی مجدد دو انجمن علمی دانشجویی فعال  ز: افزایش ثبت اختراع ثبت شده  ح: حمایت از زیر ساخت های فناوری و نوآوری و کسب درآمد از فعالیت های فناورانه و نوآورانه می باشد.


برجسته و تاپ‌ترین فعالیت دانشگاه در حوزه آموزش در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های این حوزه در سال ۱۴۰۱ را تشریح کنید.


برجسته ترین فعالیت دانشگاه در حوزه آموزشی در سال 1400، اخذ مجوز جذب دانشجو در سه رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته،  افزایش جذب دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه  و استفاده از توان ظرفیت اعضای هیات علمی در پیشبرد برنامه های آموزشی می باشد. همچنین در زمینه کیفی سازی دروس نیز اقدامات مناسبی انجام شده است. برنامه های حوزه آموزش در سال1401 : در راستای سند تحول وتعالی دانشگاه آزاداسلامی در حوزه آموزش و تفاهم نامه عملکردی دانشگاه ان شاءالله برنامه های زیر در حوزه آموزش مدنظر می باشد:
الف-  پیگیری اخذ مجوز رشته ها با توجه به سند آمایش و سند تحول و تعالی
ب-  افزایش جذب دانشجو در مقاطع مختلف بویژه تحصیلات تکمیلی
ج-  ارتقا و کیفیت بخشی در حوزه آموزش


با توجه به برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ۱۴۰۱ سهم واحد متبوع خود در این رویداد را بیان کنید.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب همگام با تمامی واحدهای دانشگاهی استان در جهت برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاداسلامی تمام تلاش خود را خواهد نمود. تشکیل چهار هسته فناور در مرکز رشد، برگزاری چهار رویداد ایده¬آرا و یک رویداد استارتاپ ویکند از اقدامات این واحد می باشند.


از نظر شما بهترین رخداد دانشگاه در سال ۱۴۰۰ چه بود و چه موضوعات و برنامه‌هایی باید در راس کار و فعالیت واحدهایی دانشگاهی در مسیر پیش رو قرار بگیرد را تشریح کنید.


به نظر بنده بهترین رخداد دانشگاه در حوزه آموزشی در سال 1400، افزایش جذب دانشجو و در حوزه پژوهش راه اندازی مرکز رشد بوده، همچنین در حوزه فرهنگی راه اندازی زیر ساخت های لازم برای ارائه کارهای فرهنگی در فضای مجازی فراهم شد. در حوزه اداری مالی نیز می توان به پیگیری و خاتمه دادن دعاوی حقوقی واحد علی رغم مشکلات فراوان و به بهبود اوضاع مالی واحد اشاره نمود. همچنین موضوعات و برنامه هایی که در راس کار و فعالیت دانشگاه باید قرار گیرد، شامل اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه، کاهش تکیه دانشگاه بر درآمدهای شهریه ای با استفاده از زیرساخت های موجود و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته