دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1400 - 10:46
موسوی‌زاده:

انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از انتخاب‌های مهم است

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد گفت: انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان از انتخاب‌های مهم زندگی است و این انتخاب تأثیر مستقیم در ساختن آینده تحصیلی و شغلی وی خواهد داشت.
کد خبر : 643685
موسوی‌زاده



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، سیدرضا موسوی‌زاده در جلسه مشاوران و مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزارشد، انتخاب شغل، همسر، رشته دانشگاهی و انتخاب رشته تحصیلی را ازجمله انتخاب‌های بسیار مهم در زندگی هر انسانی دانست و افزود: انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان از انتخاب‌های مهم زندگی است؛ چراکه وقتی دانش‌آموز به پایه نهم رسید باید انتخاب رشته کند و این انتخاب تأثیر مستقیم در ساختن آینده تحصیلی و شغلی وی دارد.




بیشتر بخوانید:


ارتباط آموزش و پرورش نیاز تحصیلات دانشگاهی است




وی مسئولیت مدیران دوره متوسطه و مشاوران در کمک و همیاری با دانش‌آموزان پایه نهم را بسیار مهم دانست و افزود: هدایت تحصیلی صحیح برای دانش‌آموزان پایه نهم و انتخاب صحیح رشته برای این گروه از دانش‌آموزان از وظایف بسیار حساس مشاوران و مدیران مدارس است.


مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد علاقه، استعداد، نیاز بازار کار و امکانات منطقه را ازجمله ملاک‌های هدایت تحصیلی دانست و افزود: مأموریت آموزش‌وپرورش تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت دینی، سیاسی، زیستی، هنری و علمی است و مأموریت اصلی مدیران در دوره اول متوسطه شناخت استعداد و هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان و هویت‌یابی( تقویت هویت دینی و ملی)است.


موسوی‌زاده با اشاره به نیاز به بازاندیشی در مفهوم برنامه‌ریزی گفت: برنامه‌ریزی در مدرسه در نگاه سنتی همان تقویم اجرایی است، اما در معنای دقیق شامل سه واژه کلیدی مهم و اساسی شامل تفکر برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی راهبردی برنامه‌ریزی عملیاتی است.


وی بیان کرد: برنامه‌ریزی بدون تفکر و اندیشه و بدون شناخت کامل به‌نوعی قرار گرفتن چند کلمه بی‌معنا در کنار هم است.


مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد موفقیت در امر تفکر برنامه‌ریزی در مدارس را در شناخت ماهیت اهداف و اصول تربیت هریک از دوره‌های تحصیلی، شناخت فرایند تربیت و یادگیری، شناخت سبک‌های رهبری تحول‌آفرین، شناخت رابطه سازمان، مدرسه و مدیریت، شناخت روش‌های ارتقای فرهنگ‌سازمانی، شناخت روش‌های توسعه و تقویت مشارکت عوامل سهیم و مؤثر، شناخت روش‌های تحقق کارایی و اثربخشی مدرسه، شناخت روش‌های توسعه خلاقیت فردی و سازمانی، شناخت نحوه ارتباط و تعامل اثربخش با دانش‌آموزان کارکنان و اولیا، شناخت تحولات جامعه و مدیریت بر فرایند هدایت تحصیلی و شغلی، شناخت روش‌های انگیزشی و رضایت شغلی دانست.


انتهای پیام/۴۱۱۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب