دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 17:05
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

فعالیت پایگاه‌های مشاوره هدایت تحصیلی آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: همزمان با ثبت نام، انتخاب رشته دانش آموزان دوره متوسطه با حضور مشاوران مدارس شهر تهران به صورت رایگان آغاز شد.
کد خبر : 100825

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تقی ابوطالبی احمدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته بین معاونت‌های پرورشی و فرهنگی و متوسطه شهر تهران همچنین برنامه ریزی صورت گرفته در شهر تهران، علاوه بر تمامی مدارس دوره اول متوسطه ۲۲ پایگاه مشاوره و هدایت تحصیلی در سطح مناطق شهر تهران فعال خواهند بود و به دانش آموزان و خانواده ها خدمات مشاوره ارائه خواهند کرد. در سال جاری دانش آموزان دوره متوسطه اول طبق آیین نامه هدایت تحصیلی نوین انتخاب رشته خواهند کرد . دانش آموزان و اولیا با مراجعه به مدارس فرم هدایت تحصیلی جدید که شامل ۱۲ رشته با اولویت و امتیاز مکتسبه براساس معیارهای (بررسی‌های مشاوره‌ای، آزمون استعداد و رغبت، نمرات دروس با ضرایب خاص و نظر دانش آموز و نظر والدین و نظر دبیران و همچنین براساس ظرفیت‌های منطقه و نیاز جامعه و بازار کار ) خواهد بود را از مدارس دریافت کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب سه رشته به ترتیب اولویت اقدام می‌کند.


وی افزود: در انتخاب رشته تحصیلی مسئولیت اصلی بر عهده دانش آموز است ولی مشاوران و مدیران نیز برای هدایت و راهنمایی و ارائه خدمات مشاوره دانش آموزان و خانواده‌ها در مدارس حضور دارند. بر اساس همین گزارش در روزهای نخستین انتخاب رشته، کمیته‌های هدایت تحصیلی در مدارس با حضور مشاوران و عوامل اجرایی تشکیل گردیده و تمهیدات لازم جهت اجرای بهینه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان فراهم شده است.


ابوطالبی احمدی در ادامه گفت: پایگاه‌های هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته در سطح مناطق فعال بوده و در این پایگاه‌ها مشاوران متخصص برای تبیین و تشریح فرایند هدایت تحصیلی و همکاران آموزش متوسطه برای تشریح فرایند ثبت نام دانش آموزان حضور دارند. خانواده‌ها و دانش آموزان می‌توانند علاوه بر مدارس به پایگاه‌های مذکور مراجعه و از خدمات راهنمایی و مشاوره بهره‌مند شوند.


وی افزود: در سطح مناطق کمیته های هدایت تحصیلی تشکیل و فعال شده که در این کمیته‌ها مشکلات و موارد احتمالی با موضوع هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و ثبت نام دانش آموزان منطقه را رصد می‌کند و برای رفع اشکالات احتمالی ارائه طریق می‌کند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از آبان ماه جلسات متعدد برای مدیران، مشاوران، معاونین آموزشی و پرورشی تشکیل و فرایند هدایت تحصیلی نوین تشریح و آموزشهای لازم به مدیران، مشاوران و عوامل اجرایی طی جلسات و همایش‌های مکرر جهت آمادگی در جهت استقرار پایه دهم و امر راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان داده است تا با شناخت استعدادها، علایق و رغبت‌های دانش آموزان و نیازهای جامعه و بازار کار بتوانیم شاهد تغییرات چشمگیری در امر انتخاب گری دانش آموزان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته