دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی ماهر و ورود به بازار کار نقش اساسی دارند
مجتبی مددیار در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در ارومیه، با تبریک فرارسیدن روز مهندس اظهار کرد: پویایی جامعه مرهون تلاشهای بی وقفه مهندسانی است که با بهرهگیری از دانش فنی، چرخهای اقتصادی کشور را به حرکت درآورده و ضامن بقا و توسعه پایدار کشور هستند.(بیشتر بخوانید)
وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا به امروز، فعالیتها و اقدامات گستردهای در حوزه مهندسی صورت گرفته و در واقع مهندسان بهعنوان سرمایه تخصصی کشور قادرند با بهرهمندی از قدرت تحلیل و تجارب خود در عرصههای علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد ارومیه با ابراز تأسف از کاهش تقاضا برای رشتههای فنی و مهندسی عنوان کرد: دانشگاهها باید بتوانند علاقهمندی در حوزه فنی و رشتههای مهندسی را بیشتر کنند و دانشآموزان بهویژه آنهایی که تا چند سال آینده وارد دانشگاه میشوند، با این رشتههای دانشگاهی و آینده شغلی آنها آشنا شوند.
مددیار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنیبر اهمیت رشتههای فنی و حرفهای و توسعه مراکز آموزشی فنی و حرفهای عنوان کرد: دانشکدههای مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف آموزشهای کاربردی، ارتقای دانش کار و ایجاد مهارتهای متناسب با حوزه فعالیت شغلی در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه متأسفانه تأمین شغل و ورود به بازار کار از عمده مشکلات فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی است، خاطرنشان کرد: این مهم بهعنوان یکی از اصلیترین دغدغههای دانشکده مهارت و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته و فارغالتحصیلان این دانشکدهها با فراگیری توانمندیهای شغلی متناسب با رشتههای خود بهراحتی میتوانند جذب بازار کار شوند.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره بر ضرورت تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسبسازی سطوح و رشتههای تحصیلی با نیازهای شغلی بیان کرد: علاوهبر دانشکدههای مهارت و کارآفرینی، هنرستانهای فنی و حرفهای دخترانه و پسرانه سما در سطح استان نیز تربیت نیروهای ماهر و سوق دادن هنرجویان به رشتههای مورد نیاز جامعه را در دستورکار خود دارد.
مددیار در پایان روز پنجم اسفند روز مهندس را به تمام مهندسان بهویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.
انتهای پیام/۴۱۰۳/
انتهای پیام/