معلم باید با بهترین روش به فراگیری دانشآموزان کمک کند
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی در نشست تعاملی با معلمان هنرستان پسرانه سمای لنجان با بیان اینکه معلم نقش مهمی در سلامت روانی دانشآموزان ایفا میکند، اظهار کرد: مدرسه از مهمترین نهادهای اجتماعی و اصلیترین رکن تعلیم و تربیت است که با هدف تربیت صحیح دانشآموزان در همه ابعاد انسانی، کشف استعدادها و رشد روحی، معنوی و جسمانی آنان، توسط معلمان و مدیران آگاه و بااخلاق اداره میشود.
بیشتر بخوانید:
کشف استعدادهای دانشآموزی در مسیر «دانش تا توانش»
وی اضافه کرد: عوامل اخلاقی مانند استقامت و شکیبایی، صداقت و راستگویی، گذشت و فداکاری، انصاف و عدالت باید در محیط مدرسه حکمفرما باشد تا شخصیت کودک با این عوامل عجین شده و در وجود او نهادینه شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان عنوان کرد: مسئولان مدرسه بهخصوص معلمان وظیفه دارند با تربیت شایسته و اخلاق و رفتار همراه با مهر و محبت نقش یک ولی را برای دانشآموزان ایفا کنند.
داودی با تأکید بر آموزش مهارت برقراری ارتباط با دیگران اظهار کرد: دانشآموز باید در جریان بازی و مسابقات ورزشی یا دیگر حرکات تیمی، روش جهتیابی مثبت در زمینههای شناخت توان فکری و جسمی خود را به دست آورد.
وی با بیان اینکه آموزگار خوب کسی است که شوق به آموختن و فهمیدن را در شاگرد برانگیزد، مطرح کرد: هدف تعلیم و تعلم بهکار بردن توانایی اندیشیدن و فهمیدن است و ما بهعنوان متولیان تعلیم و تربیت باید دانشآموزان را طوری تربیت کنیم که در شرایط گوناگون زندگی همواره درست رفتار کنند و برای خوب زندگی کردن آگاه شوند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر رفتار مـدیر، معاونان و معلمان با دانشآموزان متذکر شد: طرز برخورد کارکنان مدرسه و عـوامـل و عناصر حاضر در محیط آموزشی در شکلگیری و شخصیت متعلم مؤثر است.
داودی با تأکید بر روش تدریس معلمان تشریح کرد: روش تدریس معلم از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که شیوه یادگیری و روش حل مسئله از یادگیری مهمتر است.
وی یادآور شد: معلم باید از روشهایی استفاده کند که بیشترین تأثیر را در فراگیری دانشآموزان داشته باشد، به عبارت دیگر، مدرس برای شروع تدریس بهمنظور تفهیم بیشتر باید از رفتارهایی فایده ببرد که زمینه برقراری ارتباط دوستانه بین معلم و دانشآموزان را فراهم کنند.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/