دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1395 - 12:57

برگزاری جلسه آموزشی آزمون بین‌المللی پرلز در دبستان پسرانه سما تهران

آزمون بین المللی پرلز (پیشرفت سواد خواندن و مطالعه تجارب یادگیری خواندن دانش آموزان) برای پایه‌های اول تا سوم دبستان در دبستان پسرانه سما یک تهران اجرا خواهد شد.
کد خبر : 132658

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هفت براداران بنیانگذار شبیه‌سازی طرح پرلز در ایران، مدرس جلسه آموزشی آزمون بین‌المللی پرلز در دبستان سما یک پسران ویژه معلمان با ارائه آماری از وضعیت سوادخواندن دانش آموزان ایرانی در میان کشورهای جهان و رتبه ایران در بین کشورها صحبت کرد.


هفت براداران با بیان اینکه اجرای طرح پرلز نتایج مثبتی برای دانش آموزان خواهد داشت، تاکید کرد: «شنایی خانواده و مدارس با مراحل خواندن که شامل روانخوانی، درک مفاهیم، توانایی به کارگیری اطلاعات و کاربرد آنها است، تلاش و پیگیری مجدانه خانواده ها و مدارس را نیاز دارد..»


بنیانگذار شبیه‌سازی طرح پرلز در ایران با اهمیت خواندن قصه گویی برای کودکان که متاسفانه در زمانه امروزه منسوخ شده است، گفت: «قصه گویی منجره به بالارفتن مهارتهایی مانند زبان آموزی، خوب دیدن، خوب حرف زدن، خوب گوش دادن، خوب فکر کردن در کودکان می‌شود.»


مدیر دبستان سما یک پسران نیز گفت: «در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان انجام می‌شود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص می‌یابد. تدریس را می‌توان به فعالیتهای دوجانبه ای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد. این فعالیت چنانچه منتج به یادگیری شود برای شاگرد موثر و مفید خواهد بود.»


مسعود رشیدی ادامه داد: «تصمیم داریم بصورت آزمایشی و اولین مدرسه در سمای تهران پیش قدم در اجرای طرح پرلز برای پایه های اول تا سوم شویم امید است اولیای گرامی با تشویق کودکان در منزل و اهمیت دادن به این مهم این طرح را یاری کنند.»


معصومه منتصری معاون آموزشی دبستان هم گفت: «پیشنهاد می شود اولیای محترم ضمن آشنا کردن فرزندانمان با کتب استاندارد کودکان، محیط مناسب را برای مطالعه دانش آموزان فراهم آوردند. کودکان بیشتر از رفتار ما الگو می گیرند تا گفتار ما»


انتهای پیام/

برچسب ها: سما تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته