دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1400 - 19:29
نشست تخصصی جهاد تبیین و روایت سازی رسانه‌ای(۲)؛

نقش روایت‌های رسانه‌ای در توسعۀ صادرات کشور

نتایج بیش از ۲۲ پژوهش کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نشست تخصصی «جهاد تبیین و روایت سازی رسانه‌ای» ارائه شد.
کد خبر : 642785
4444



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دماوند، هم‌زمان با دستور جهاد تبیین مقام معظم رهبری، سی و دومین نشست تخصصی رسانه‌ها و اقتصاد با عنوان «جهاد تبیین و روایت سازی رسانه‌ای» در اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی برگزار شد.


در این نشست دو روزه که با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و با همکاری گروه هسته پژوهشی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، نتایج بیش از ۲۲ پژوهش کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه شد.


خبرگزاری آنا به‌عنوان یکی از قرارگاه‌های دانشگاهیِ جهاد تبیین، برای افزایش بصیرت عمومی و بهره‌مند کردن جامعه از نتایج تحقیقات کشور نکات قابل تأمل آن‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند.


یکی از مقالات این رویداد با عنوان «نقش روایت‌های رسانه‌ای در توسعۀ صادرات کشور» توسط محمدحسین نصیری ارائه شد. در این مقاله ابتدا مفهوم روایت سازی رسانه‌ای به‌ویژه پرداختن به زوایای مغفول خبری با روش‌های ترغیب‌کننده، بررسی شده است.


سپس لزوم ایجاد جذابیت و جلب توجه مخاطبان در موضوعات اساسی مانند: توسعۀ صادرات، افزایش نرخ رشد اقتصادی و چشم‌انداز آیندۀ صادرات؛ مطرح گردیده است.


نصیری معتقد است: در حال حاضر برای رسیدن به این اهداف، با قوانین دست‌وپا گیر اطلاع‌رسانی در حوزۀ تجاری، عدم آگاهی رسانه‌ها از روش‌های نوین صادرات، و کمبود اطلاع‎رسانی صحیح، منسجم و کافی در حوزۀ پتانسیل‌های صادراتی روبرو هستیم.


وی برای غلبه بر این چالش‌ها پیشنهادهای زیر را ارائه کرده است:


۱- تهیۀ نقشۀ راهِ روایتگری رسانه‌ای برای توسعۀ صادرات کشور


۲- کارآمد سازی قوانین موجود


۳- استفاده از ابزارهای تسهیل‌کنندۀ بازاریابی و تحقیقات بازار


۴- توانمندسازی اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی صحیح در حوزۀ تجارت بین‌الملل


۵- انجام تبلیغاتِ هدفمندِ داخلی توسط رسانۀ ملی


۶- انجام تبلیغاتِ هدفمند در کشورهای هدف صادراتی


اصل مقاله پس از تنظیم نهایی در پایگاه mmedia.Damavandiau.ac.ir قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته