بررسی چالشها و تأثیرات جنگ شناختی در اقتصاد ایران
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از دماوند، همزمان با دستور جهاد تبیین مقام معظم رهبری، سی و دومین نشست تخصصی رسانهها و اقتصاد با عنوان «جهاد تبیین و روایت سازی رسانهای» در اندیشکده راهبردی رسانهها و فضای مجازی برگزار و در این نشست دو روزه با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و با همکاری گروه هسته پژوهشی پدافند رسانهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نتایج بیش از ۲۲ پژوهش کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه شد.
در یکی از مقالات این رویداد با عنوان «چالشها و تأثیرات جنگ شناختی در اقتصاد ایران» که توسط سیدوحید صادقی ارائه شد، درباره جنگ شناختی و آسیبهای وارده به افکار عمومی بهویژه مخاطبان خاکستری بحث و بررسی شده است.
بیشتر بخوانید:
نقش روایتهای رسانهای در توسعۀ صادرات کشور
ارائه ۲۲ پژوهش به نشست تخصصی «جهاد تبیین و روایتسازی رسانهای»
در این مقاله میخوانیم: دشمن با استفاده از قدرت رسانههایش، باورهای اقتصادی مردم را به سود خود تغییر میدهد. از مصادیق بارز این ادعا میتوان باورهای القا شده مانند جنس ایرانی به درد نمیخورد و بیکیفیت است و توافق بلندمدت اقتصادی با چین و روسیه، بد بوده و در واقع نوعی وطنفروشی است را نام برد.
نویسنده با تحلیل این باورهای جدید به تبیین پیامدهای آنها میپردازد که باعث تضعیف قدرت ملی، استقلال کشور و وابستگی به غرب میشود.
وی فهرستی از چالشهایی که مانع از مدیریت و کنترل جامعه میشود را یادآوری و برای غلبه بر آنها توصیههایی را ارائه کرده که برخی از این چالشها و راهکارها، دشواری مقابله با دشمن در جنگهای ترکیبی که نیاز به آموزش و آمادگی مدام دارد، قدرت رسانههای دشمن و ضرورت تقویت جبهه رسانهای داخلی در مقابل آن، آموزش و توجیه برخی سلبریتیها برای شناخت توطئههای دشمن و همراهی نکردن احتمالی با آنها، افزایش گفتگوها با مردم با هدف افزایش بصیرت عمومی و نپذیرفتن القائات دشمن در جنگهای شناختی و وجود ناکارآمدی در دستگاههای داخلی کشور را شامل میشود.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/