دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1400 - 12:45
با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی صورت گرفت؛

ارائه ۲۲ پژوهش به نشست تخصصی «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ای»

نتایج بیش از ۲۲ پژوهش کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به نشست تخصصی «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ای» ارائه شد.
کد خبر : 641742
جهاد تبیین



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دماوند، همزمان با دستور جهاد تبیین مقام معظم رهبری، سی و دومین نشست تخصصی رسانه‌ها و اقتصاد با عنوان «جهاد تبیین و روایت‌سازی رسانه‌ای» در اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


ارسال 20 ایده به نظام پیشنهادات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد




در این نشست دو روزه که با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و با همکاری گروه هسته پژوهشی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، نتایج بیش از ۲۲ پژوهش کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه شد.


خبرگزاری آنا به‌عنوان یکی از قرارگاه‌های دانشگاهیِ جهاد تبیین، برای افزایش بصیرت عمومی و بهره‌مند کردن جامعه از نتایج تحقیقات کشور نکات قابل تأمل آنها را اطلاع‌رسانی می‌کند.


در این راستا، مقاله روایت‌سازی رسانه‌ای و جنگ‌های شناختی تألیف محمود کبیری یگانه و محمد مهدوی، جنگ‌های مدرن و رسانه‌پایه را معرفی و تعاریفی از روایت‌سازی، تهاجم شناختی (Cognitive warfare) و روش‌های تخریب قوه شناخت مردم ارائه کرده است.


این مقاله همچنین بر این نکته تأکید کرده که مهاجمان شناختی با اتکا به ظرفیت‌های جامعه شبکه‌ای، مدیریت ادراکات و تصمیم‌گیری‌های مردم را به دست می‌گیرند.


راه‌ چاره مقابله با این تهاجم، پیشدستی در روایت‌سازی و فراموش کردن تاکتیک‌های دفاع منفعلانه است، چراکه اینگونه دفاع کردن راه به جایی نمی‌برد.


نویسندگان با اشاره به مفهوم «هبیتاس» یا «ساختار ذهنی» (که افراد ازطریق آن با دنیای اطراف‌ ارتباط می‌گیرند)، خواستار مدیریت شناختی شهروندان شده و با عاملیت محض و ساختارگرایی افراطی، مخالفت می‌کنند.


آنها رمز موفقیت رسانه‌ها در جنگ شناختی را در تأمین چند شاخص اساسی شامل تولید پارادایم بومی ارتباطات، خلّاقیت در تولید محتوا، مهارت‌افزایی، دفاع از حقیقت، ارائه روایت غالب و گفتمان‌ساز و همچنین تقویت سواد رسانه‌ای مخاطبان می‌دانند.


نتیجه چنین موفقیتی تقویت اتحاد ملی و غلبه بر دشمن خواهد بود. اصل مقاله پس از تنظیم نهایی در پایگاه mmedia.Damavandiau.ac.ir قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/۴۰۷۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته