دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1400 - 11:21
شهریاری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

رسیدگی کمیته دارویی کمیسیون بهداشت به مسئله انحصار مجوز داروخانه‌ها/ رأی دیوان عدالت برای رفع انحصار داروخانه لازم الاجراست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت‌ها در راه گرفتن مجوز تأسیس داروخانه‌ها را قبول داریم و با توجه به رأی دیوان عدالت اداری باید این محدودیت برداشته شود.
کد خبر : 641895
داروخانه

حسین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا درباره مشکلات و انحصارها در اعطای مجوزهای تأسیس داروخانه اظهار کرد: به این موضوعات کمیته دارویی کمیسیون بهداشت رسیدگی می‌کند. بحث محدودیت اعطای مجوز تأسیس داروخانه توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و قرار شد این محدودیت‌ها برداشته شود.


شهریاری ادامه داد: این محدودیت‌ها برای اعطای مجوز تأسیس داروخانه موجبات نارضایتی داروسازان شده است و وقتی دیوان عدالت اداری چیزی را لغو می‌کند مسئولان ذی‌ربط موظف به اجرای این حکم هستند.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: وقتی ۱۰۰ پزشک در یک ساختمان طبابت می‌کنند و مطب دارند مریض باید حق انتخاب داشته باشد. البته ما یک نگرانی داریم که این است اگر همه پزشکان و داروسازان را به شهرهای بزرگ بیاوریم تکلیف شهرهای کوچک و رفع نیازهای دارویی آن‌ها چه می‌شود.




بیشتر بخوانید:


واکسیناسیون به معنی منتفی شدن کرونا نیست/ خطر بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‌ها


تست‌های تشخیصی کرونا در کشور از ۳۵ میلیون فراتر رفت/ تزریق یک میلیون و ۵۶ هزار دُز واکسن در شبانه‌روز گذشته


تمدید ۲ هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی/ واکسیناسیون کودکان ضروری است




وی افزود: در این شرایط که همه محدودیت‌ها برداشته شود مناطق محروم دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. باید امتیازاتی گذاشته شود که افرادی که می‌خواهند در کلان شهرها داروخانه تأسیس کنند باید مدتی را در شهرهای محروم باشند و امتیاز کسب کنند تا بعد بتوانند در شهرهای بزرگ مجوز تأسیس داروخانه بگیرند.


انتهای پیام/۴۱۷۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته