دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1400 - 14:00
شهریاری در گفت وگو با آنا؛

رای دیوان عدالت برای رفع انحصار داروخانه لازم الاجراست

حسین شهریاری گفت: محدودیت‌ها در راه گرفتن مجوز تاسیس داروخانه‌ها را قبول داریم و باتوجه به رای دیوان عدالت اداری باید این محدودیت‌ها برداشته شود.
کد خبر : 639959
داروخانه



حسین شهریاری در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره مشکلات و انحصارها در اعطای مجوزهای تاسیس داروخانه گفت: به این موضوعات کمیته دارویی کمیسیون بهداشت رسیدگی می‌کند.


رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بحث محدودیت اعطای مجوز تاسیس داروخانه توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و قرار شد این محدودیت‌ها برداشته شود. این محدودیت‌ها برای اعطای مجوز تاسیس داروخانه موجبات نارضایتی داروسازان شده است و وقتی دیوان عدالت اداری چیزی را لغو می‌کند مسئولان ذی ربط موظف به اجرای این حکم هستند.




بیشتر بخوانید:


واکسیناسیون به معنی منتفی شدن کرونا نیست/ خطر بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‌ها


تست‌های تشخیصی کرونا در کشور از ۳۵ میلیون فراتر رفت/ تزریق یک میلیون و ۵۶ هزار دُز واکسن در شبانه‌روز گذشته


حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، چه بلایی بر سر کشور می‌آورد؟ / عدم نظارت‌ بر افزایش قیمت دارو




رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی ۱۰۰ پزشک در یک ساختمان طبابت می‌کنند و مطب دارند مریض باید حق انتخاب داشته باشد. البته ما یک نگرانی داریم که این است که اگر همه پزشکان و داروسازان را به شهرهای بزرگ بیاوریم تکلیف شهرهای کوچک و رفع نیازهای دارویی آن‌ها چه می‌شود.


وی افزود: در این شرایط که همه محدودیت‌ها برداشته شود مناطق محروم دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. باید امتیازاتی گذاشته شود که افرادی که می‌خواهند در کلان شهرها داروخانه تاسیس کنند باید مدتی را در شهرهای محروم باشند و امتیاز کسب کنند تا بعد بتوانند در شهرهای بزرگ مجوز تاسیس داروخانه بگیرند.


انتهای پیام/۴۱۷۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته