دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار میانه:

آینده بشریت مبتنی بر تفکر الهی و حکومت عدل جهانی است

معاون استاندار و فرماندار میانه گفت: آینده جهان بشریت مبتنی بر تفکر الهی و حکومت عدل جهانی است.
کد خبر : 640534
میانه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از میانه، مسعود سعادتی در مراسم جشن دهه فجر انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اظهار کرد: توضیح مسائل انقلاب، چگونگی شکل‌گیری آن و تحولات قبل و بعد از آن در مراسم و مجالس مختلف بیان شده است و از زوایای مختلف به این موضوع و دستاوردهای آن پرداخته می‌شود.




بیشتر بخوانید:


دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی با خانواده شهید پیل‌علی




وی نگاه دانشگاهیان، به‌ویژه واحد دانشگاهی میانه به پژوهش‌محوری را از ملزومات دانست و گفت: باید پژوهش‌های مختلف علمی برای حل نیازها و دستیابی به هدف جامعه در دانشگاه‌ها انجام گیرد و پژوهش‌های علمی و کارآمدی صورت پذیرد.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در مورد مسئله اقتصاد در شکل‌گیری یک انقلاب بیان کرد: متخصصان اقتصاد به‌خوبی می‌دانند که سال ۱۳۵۰ در قیمت نفت، تغییر و تحولاتی در آن زمان اتفاق افتاد؛ زیرا آمریکا می‌خواست دلار آمریکایی به‌عنوان پول غالب در دنیا مطرح شود.


آینده بشریت مبتنی بر تفکر الهی و حکومت عدل جهانی است


سعادتی افزود: به‌ دلیل همین موضوع، آمریکا قیمت نفت را افزایش داد و خرید و فروش دلار و رابطه اقتصادی در کشورهای خاورمیانه با جهان غرب و کشورهای آسیای‌ شرقی بیشتر شد و در نهایت قیمت دلار روبه افزایش گذاشت.


وی با بیان اینکه عامل اقتصاد نمی‌تواند تنها عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب باشد، اظهار کرد: عامل اقتصاد به اینگونه است که رویه حاکم بر شرایط اقتصادی در کشور در حالتی است که فقط بخش کوچکی از جامعه از این نعمت برخوردار شوند و از منظر توزیع عادلانه ثروت می‌تواند منشأ انقلاب باشد نه اصل موضوع.


فرماندار ویژه میانه ادامه داد: در شکل‌گیری یک انقلاب، صاحب منصبان سیاسی حاکم بر جهان و ادبیات سیاسیون به این نظریه رسیده‌اند که ریشه انقلاب، نوعی فکر و اندیشه است؛ گویا می‌خواهد با این نوع فکر، اندیشه‌های متفاوتی به وجود بیاورد.


این مقام مسئول بیان کرد: در اوج قدرت غرب و نظام شرق، اندیشه تازه‌ای به‌وجود می‌آید که ادعای نه شرقی و نه غربی دارد و یک تفکر جدیدی را مطرح می کند که به اعتقادات مردم بر می‌گردد. این اعتقادات مردمی را سال ۱۳۵۷ به خوبی درک و لمس کردیم، در آن سال کشور امریکا در اوج قدرت و سلطه‌گری بود در حالی که سال ۲۰۲۲ این کشور همان آمریکای ۱۹۷۳ نیست.


وی با تأکید بر اینکه کشورهای شرق و غرب می‌خواهند ایران اسلامی در منطقه حرفی برای گفتن نداشته باشد، گفت: مردم جامعه ما، خودجوش به سمت و سوی تفکری مبتنی بر تفکر الهی حرکت می‌کنند و اکنون آن را برای خود یک جایگزین می‌دانند و آینده جهان بشریت مبتنی بر تفکر الهی و یک نوع حکومت عدل جهانی است.


بهادادن به نسل جوان در گام دوم انقلاب


آینده بشریت مبتنی بر تفکر الهی و حکومت عدل جهانی است


ناصر محبعلی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه هم این دانشگاه را بستر مناسبی برای فعالیت‌های جوانان و دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشگاه محل فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی دانشجویان و جوانان مملکت است و در این راستا همه امکانات و فضاهای آموزشی را اختیار آنان قرار داده‌ایم.


وی با اشاره به گام دوم انقلاب بیان کرد: در گام دوم که مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید دارند، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی میانه، بهادادن به جوانان و دانشجویان این واحد دانشگاهی و بسترسازی برای همه نوع فعالیت‌هاست تا دانشجویان در این موضوع وارد عرصه شوند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، جدیت در کار و تلاش و کوشش را برای هر فردی در این جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: با تلاش و کوشش می‌توان در پیشرفت و آبادانی یک کشور گام برداشت؛ هر کاری که برای شخصی تکلیف و محول می‌شود، باید در انجام امور آن جدیت داشته باشد تا به نتیجه مطلوبی برسد.


به گزارش آنا، در این مراسم از خانواده‌ معظم شهیدان گل‌محمدی و حبیبی از سوی مسئولان دانشگاه و نیز فعالان فرهنگی و هنری واحد دانشگاهی میانه تجلیل شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته