دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1400 - 09:25

خرید کتاب ارزان و باکیفیت

همیشه بزرگان از کتاب به عنوان یار و همراه همیشگی انسان یاد می‌کنند. کتاب‌ها این ویژگی را دارند که ما را به دنیای خیال انگیزی ببرند و از زندگی پرهیاهوی امروزی دورکنند. متاسفانه به علت هزینه نسبتا بالای کتاب‌ها عموم مردم توانایی خرید کتاب را نداشته و از این نعمت بزرگ فرهنگی محروم خواهند شد. اما در حال حاضر انتشارات راه حل‌هایی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند خرید کتاب با تخفیف را به ارزان‌ترین شکل ممکن سازد.
کد خبر : 640424
image-20220209091733-1.png



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا همیشه بزرگان از کتاب به عنوان یار و همراه همیشگی انسان یاد می‌کنند. کتاب‌ها این ویژگی را دارند که ما را به دنیای خیال انگیزی ببرند و از زندگی پرهیاهوی امروزی دورکنند. متاسفانه به علت هزینه نسبتا بالای کتاب‌ها عموم مردم توانایی خرید کتاب را نداشته و از این نعمت بزرگ فرهنگی محروم خواهند شد. اما در حال حاضر انتشارات راه حل‌هایی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند خرید کتاب با تخفیف را به ارزان‌ترین شکل ممکن سازد.


با توجه به معیارهای زیر کتاب ارزان خریداری کنید


هدف اصلی از خواندن کتاب تبدیل شدن به انسانی مفیدتر برای جامعه است. به این معنا که شما با خرید کتاب سود واقعی را به خودتان می‌رسانید. اما معیارهایی وجود دارد که یک کتاب ارزان با برخورداری از آن می‌تواند به کتابی با کیفیت تبدیل شود. در ادامه به بررسی این معیارها می‌پردازیم:


هرچه اندازه کتاب کوچک تر باشد، ارزان‌تر است


یکی از موضوعاتی که سبب کاهش قیمت کتاب خواهد شد، اندازه چاپ کتاب است. در حال حاضر برخی از انتشارات کتاب‌ها را با ابعاد مختلف قطع پالتویی، وزیری، جیبی و... چاپ می‌کنند تا مردم پول کمتری را برای خرید کتاب هزینه کنند.


بسیاری از افراد احساس خوبی نسبت به کتاب‌هایی با ابعاد کوچک ندارند و بر این باورند که خواندن کتاب با ابعاد کوچک امری بسیار آزار دهنده است که این موضوع سبب عدم خرید این سبک از کتاب خواهد شد. اما در واقع این چنین نیست و این سبک از کتاب هیچ نوع آزاری به اندام‌ چشم نخواهد رساند.


موضوعاتی چون جلد کتاب و کاغذ


این موضوع بسیار بدیهی است که هرچه میزان کیفیت کاغذ استفاده شده در یک پایین‌تر باشد، قیمت کمتری خواهد داشت. بنابراین بسیاری از انتشاراتی‌ها به سراغ چاپ کتاب با ورق‌های کاهی و کاغذهایی با کیفیت این چنینی می‌روند.همچنین هرچه قدر یک کتاب در جلدهایی کمتری چاپ شده باشد، هزینه کتاب کمتر خواهد بود، زیرا هزینه کمتری از جهت جلد، صحافی و... برای ناشر پرداخت می‌شود.


کتابی براساس علاقه خود انتخاب کنید


سعی کنید کتابی را انتخاب کنید که براساس علاقه شما باشد. این کتاب می‌تواند با موضوعات مختلف ادبی، تاریخی باشند که شما به آن‌ها علاقه‌مند هستید یا نویسنده‌ای که به سبک نوشته‌ او علاقه دارید. به این نکته توجه کنید که وقتی علاقه‌ای به کتاب خریداری شده وجود داشته باشد فرد از خرید خود پشیمان نخواهد شد و هزینه کتاب امری مهم برای او نخواهد بود.


خرید کتاب ارزان و باکیفیت


‎گیرایی متن کتاب ارزان


بسیاری از کتاب‌خوان‌ها براین باورند هرچه هزینه کمتری را نسبت به کتاب خریداری شده داشته باشند، آن کتاب ارزش کمتری خواهد داشت به شکلی که ویرایش، کلمه چینی و حتی ترجمه آن به صورتی است که فهم و درک اشتباه و پیچیده‌ای را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد. اما این باور کاملا اشتباه است زیرا هر کتاب ارزانی بی‌کیفیت نخواهد بود.


خرید کتاب ارزان قیمت


همانطور که گفتیم هزینه‌های بسیار بالای زندگی در حال حاضر امکان صرف هزینه برای علایق را از ما گرفته است. یکی از هزینه‌های بالا مربوط به کتاب است به طوریکه بسیاری از کتاب‌خوان‌ها ماه‌ها منتظر تخفیف‌های فصلی می‌مانند. یکی از این تخفیف‌ها از اول آذر ماه و به بهانه روز کتاب‌ گردی می‌باشد که در این طرح تخفیف بیست تا سی درصدی تا اواسط دی ماه برقرار خواهد بود و افراد می‌توانند با مراجعه به لیست کتاب فروشی‌های منتخب طرح، از این تخفیف‌های طرح سالانه استفاده کنند.


خرید کتاب ارزان و باکیفیت


نحوه استفاده از این تخفیف‌ها به این صورت است به هر فرد میزان مشخصی یارانه کتاب تعلق می‌گیرد و افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی خود سقف معینی کتاب خریداری کنند.


خرید نسخه قدیمی کتاب


همچنین نسخه‌های قدیمی کتاب‌های نویسندگانی معاصر را نیز می‌توان در خیابان انقلاب و جمعه بازار کتاب پیدا کنید. در خصوص کیفیت این کتاب‌ها نیز نگران نباشید زیرا این کتاب‌ها با ترجمه‌های قوی و قیمت بسیار مناسب‌تر از کتاب‌فروشی‌های لوکس که در برخی از آن‌ها ترجمه بسیار نامناسب است پیدا خواهد شد. در واقع برخلاف حراج سایر اشیا، حراج کتاب عیار بالای این جنس گران بها را نشان خواهد داد. افراد می‌توانند با مراجعه به این حراجی‌ها و با دقت کامل حتی نسخه‌های زیرخاکی کتاب‌ها را نیز پیدا کنند. اگر به دنبال محتوای کتابی هستید که ظاهر آن چندان اهمیتی ندارد، کتاب‌های دسته دوم می‌توانند گزینه بهتری باشند. لازم به ذکر است کتاب دسته دوم نشان‌دهنده کهنه بودن کتاب نیست بلکه فقط نشان می‌دهد آن کتاب مستعمل است. همچنین این امر بسیار شایسته بوده زیرا شما با این کار قدم بزرگی در حفظ طبیعت برداشته‌اید.


خرید نسخه الکترونیکی کتاب


همه ما می‌دانیم هیچ تجربه‌ای با ورق زدن کتاب قابل قیاس نیست. اما باز هم درد هزینه زندگی گردن انسان‌ها را کج کرده و ترجیح براین است که کتاب ارزان قیمت الکترونیکی خریداری کنند. در گذشته بیشتر رقابت میان انتشارات و کتاب ‌فروشی‌های شهر بوده است. اما امروز این رقابت به سمت سایت‌های فروش کتاب رفته است. بطوریکه همه سایت‌ها در تلاش‌اند تا خود را به عنوان یک سایت فروش کتاب قابل اعتماد نمایش دهند. در این میان چندین نام بسیار آشنا نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی چند فاکتور می‌پردازیم که می‌تواند شما را در مسیر خرید کتاب یاری کند.


خرید کتاب ارزان و باکیفیت



فاکتورهای انتخاب بهترین سایت خرید کتاب


· ظاهر و رابط کاربری سایت


· جامع بودن بانک کتاب سایت


· رابط کاربری سایت: جستجو، ثبت نام و فرآیند خرید


· پشتیبانی و پاسخگویی سایت


· تخفیف‌ها و قیمت کتاب ارائه شده در سایت


· هزینه‌ی ارسال و قیمت تمام شده‌ی کتاب


· بسته‌بندی و سلامت کالا هنگام تحویل


· مدت زمان تحویل کالا


· معرفی کتاب و محتوای سایت


· فعالیت‌ها و پویش‌های فرهنگی سایت


خرید کتاب ارزان و به صرفه


همانطور که گفته شد کتاب یکی از احتیاج‌های اساسی هر انسان است که سبب رشد فردی و اجتماعی او خواهد شد. اما متاسفانه در بازه زمانه کنونی خرید کتاب و رسیدگی به بسیاری از علاقه‌مندی‌ها به امری دشوار تبدیل شده است زیرا توان خرید جامعه در پایین‌ترین سطح خود می‌باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌هایی که یک کتاب ارزان می‌تواند از آن برخوردار بوده و در کنار رشد و جایگاه علمی دارای کیفیتی استاندارد باشد، اشاره کردیم تا در خرید کتاب بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته