دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اکرامی:

بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب نقش مردم در تعیین سرنوشت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب برای مردم ایران دخیل بودن در تعیین سرنوشت خودشان است.
کد خبر : 640331
رحیم اکرامی رئیس دانشگاه آزاد یاسوج

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یاسوج، رحیم اکرامی در مراسم جشن ملی ۱۴۰۰ با مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تاکنون و مقایسه آن با قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد این انقلاب برای مردم ایران دخیل بودن در تعیین سرنوشت خودشان است؛ چراکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها این مردم هستند که در تعیین سرنوشت خود تأثیرگذارند.(بیشتر بخوانید)



وی افزود: مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با وحدت کلمه در سایه تعالیم دینی و اسلامی و رهبری بی‌بدیل امام خمینی(ره) طاغوت را از کشور امام زمان بیرون رانده و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند. و جمهوری اسلامی بودن نظام را به‌عنوان اصل اول قانون اساسی مدون کردند. امروز امنیت و پیشرفت کشور را در همه عرصه‌ها مدیون امام راحل و جان‌فشانی‌های شهدا هستیم و باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با جان و دل از این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید به خون خفته است، صیانت کنیم.


بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب نقش مردم در تعیین سرنوشت است


رئیس دانشگاه آزاد یاسوج اضافه کرد: در سال ۱۳۵۷ سه عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، نخست ایمان به اسلام، دوم وحدت مردم و عامل سوم رهبری امام خمینی(ره). براساس آموزه‌های اسلام هرگونه ولایت و حاکمیتی غیر از حاکمیت الهی نفی شده درسی که مردم از اسلام آموختند درس مقابله و مبارزه با نمادهای کفر و استکبار، استبداد و هرگونه مظاهر طاغوت است. مردم با چنگ‌زدن به ایمان و پیمان الهی با هم متحد شده و با هدایت و رهبری امام خمینی در مقابل نظام سلطنتی و استبدادی مبارزه کردند و در نتیجه به پیروزی رسیدند.


بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب نقش مردم در تعیین سرنوشت است


اکرامی گفت: حکومت جمهوری اسلامی برخاسته از رأی و اراده مردم مبتنی بر موازین شریف مقدس اسلام پایه‌گذاری و عملاً در جامعه پس از تدوین قانون اساسی تحقق یافت و اکنون ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با همه فراز و فرودهایش می‌گذرد. انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌ها در جهان و منطقه متفاوت است و همه امکانات نظامی و قدرت حاکمه یک‌طرف و مردم با دست‌خالی طرف دیگر این تحول و این دگرگونی را به وجود آوردند و در سایه هدایت و رهبری داهیانه معمار کبیر انقلاب، این انقلاب مسیر خود را پیدا کرده و اکنون با رهبری بی‌نظیر مقام معظم رهبری در مقابل همه دسیسه‌ها و مکر بد خواهان راه خود را ادامه می‌دهد.


وی عنوان کرد: اگر انقلاب نمی‌شد وضعیت دیگری در جامعه داشتیم اداره کشور به دلیل فقدان اعتمادبه‌نفس و روحیه خودباوری به کارشناسان خارجی و بیگانه واگذار شده بود ازجمله وجود کارشناسان و مهندسان خارجی در صنایع و پزشکان خارجی در نقطه‌نقطه مملکت که به امر طبابت می‌پرداختند و صنعت ما به‌صورت مونتاژ و کاملاً وابسته به خارج بود. سفیر وقت انگلستان در ایران در خاطرات دوران سفارت خود در ایران که مصادف با سال‌های انقلاب بوده عوامل سقوط رژیم پهلوی را در سه مورد ۱- فساد مالی ۲- سرکوب و خشونت ۳- شکاف و اختلاف عظیم و طبقاتی بین اقشار مرفه و توده مردم می‌داند.


بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب نقش مردم در تعیین سرنوشت است


رئیس دانشگاه آزاد یاسوج مطرح کرد: امروز با این وجود شاهد آن هستیم که معاندین نظام ازجمله جهان غرب و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلب‌ها با امپراتوری رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای که در اختیار دارند، در تلاش هستند تا چهره نظام سلطنتی پهلوی را تطهیر کرده و در نقطه مقابل خدمات ارزنده و بی‌نظیری که در این ۴۳ سال شاهد آن بوده‌ایم را زیر سؤال ببرند و موجی از شبهات و سؤالات را در میان توده مردم به‌ویژه در میان اقشار تحصیلکرده و تأثیرگذار جامعه در راستای ناکارآمد نشان‌دادن جمهوری اسلامی پمپاژ می‌کنند.


این مقام مسئول توضیح داد: آنها می‌گویند قبل از انقلاب وضعیت اقتصادی بهتر بوده است، آیا واقعاً این موضوع واقعیت داشت؟ در سال ۵۷ صادرات نفت ایران در روز ۵ و نیم میلیون بشکه بوده در صورتی که اکنون صادرات نفت به یک‌ میلیون بشکه در روز می‌رسد و در زمان سابق صادرات نفت بیش از چهار برابر زمان کنونی بوده است.


اکرامی جمعیت کشور در سال ۵۷ قریب به ۳۵ میلیون نفر و اکنون ۸۵ میلیون نفر است، یعنی نیازهای کشور به بیش از دو برابر رسیده است، مصرف کشور در مقایسه با سال ۵۷ بیش از چهار برابر شده است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدای انقلاب اسلامی باید با جان و دل در حفظ این انقلاب در تمام صحنه‌ها گوش به فرمان مقام معظم رهبری آماده و پا به رکاب باشیم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۱۰۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته