دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1400 - 12:14
۱۰-روایت آنا از انقلاب مردمی:

بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان

حوالی غروب فرماندار نظامی که دستپاچه شده بود در آخرین اعلامیه خود که بارها از رادیو پخش شد، ساعت منع عبور و مرور را چهار و نیم بعد از ظهر اعلام کرد.
کد خبر : 640185
درگیری مردم



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، ‌ امام خمینی با چهره ای جدی الگوی بنیادگرایی در ایران بود. وی کسی بود که شاه را از تخت طاووس به زیر کشید، شیطان بزرگ را از کشور راند، آمریکاییان را در سفارتشان به گروگان گرفت و فتوای قتل یک نویسنده را که به اسلام اهانت کرده بود، صادر کرد.(نیوزویک)


درگیری مردم با نظامیان وابسته به شاه آغاز شد


**در روز ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ مردم به اسلحه‌خانه نیروی هوایی راه پیدا کردند، درگیری مسلحانه میان مردم و نظامیان شدت گرفت.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


**با آغاز درگیری مسلحانه، پرسنل انقلابی نیروی هوایی برای تسلیح مردم در ازاء کارت پایان خدمت سربازی، یک قبضه سلاح و هفت فشنگ در اختیار آنان قرار می‌دادند.


**فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر باطل بودن قسم وفاداری ارتشیان به شاه منتشر و ارتش شاه عبور و مرور مردم را از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر ممنوع اعلام کرد.


**همچنین با انتشار حکم امام خمینی (ره) در خصوص ماندن مردم در خیابان‌ها نیروی دریایی و هوایی با مردم همراه شدند و در نهایت اسلحه خانه نیروی هوایی به همت مردم و کمک همافران فتح شد.


**ساعت ۱۱ با به اوج رسیدن درگیری‌ها کلانتری های ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۲۶ و کلانتری نارمک به دست مردم افتاد، مردم تانک‌ها و نفربرها را به خیابان‌ها آوردند و سرود فتح و ظفر را به یکدیگر هدیه دادند.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


**در پایان مردم رشادت به خرج دادند و خیابان‌ها را تا صبح روز بعد ترک نکردند.


بازی تکراری برای مهار خشم‌ انقلابی مردم


**حوالی غروب فرماندار نظامی که دستپاچه شده بود در آخرین اعلامیه خود که بارها از رادیو پخش شد، ساعت منع عبور و مرور را چهار و نیم بعد از ظهر اعلام کرد.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


**حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به اعلام فرمانداری مبنی بر عبور و مرور شبانه، پیامی بدین شرح صادر فرمودند : اعلامیه امروز حکومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند ... اخطار می‌کنم که اگر دست از این برادرکشی بر ندارند و لشگر گارد به محل خودش برنگردد ... تصمیم آخر خود را به امید خدا می‌گیریم ... برادران و خواهران عزیز هراسی به خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالی حق پیروز است.


نقشه خبیثانه سپهبد رحیمی را مردم خنثی کردند


**علاوه بر منع عبور و مرور، رژیم در تدارک یک کودتای نظامی برآمد.


**سپهبد رحیمی، فرماندار نظامی تهران و حومه، طی دستورالعملی به یگان‌های تابع خود، از آنها خواست تا بی‌درنگ کلیه رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یکی از جزایر منتقل نمایند. همراه این دستورالعمل، لیستی از اسامی صدها نفر که باید بازداشت شوند، الصاق شده است که در رأس آنها نام حضرت امام، آیت‌الله طالقانی، مهندس مهدی بازرگان، به چشم می‌خورد. در این دستورالعمل، پیش‌بینی شده است که کلیه رهبران درجه دوم که اقدام به تحریک در مقابل این دستگیری‌ها بکنند، بازداشت شوند.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


**مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های وابسته به ستاد کمیته امام خمینی، با بلندگو، لغو اعلامیه فرماندار نظامی را در سطح تهران اعلام کردند. گفتنی است.


**یکی از سران ارتش‌ حکومت نظامی پیرو دستور سپهبد رحیمی تصمیم داشت که با افزایش ساعات حکومت نظامی، به انجام کودتا و سرکوب مردم و خصوصا ترور و دستگیری رهبران نهضت، بپردازد.


واکنش دکتر مفتح به عکس روزنامه کیهان


**حجت‌الاسلام دکتر مفتح از جانب حضرت امام، عکس مندرج در روزنامه کیهان مبنی بر رژه افسران نیروی هوایی در مقابل ایشان را کاملا صحیح و واقعی دانست. بازرگان گزارش مطبوعات را در زمینه تماس با بختیار و سران ارتش، قویا تکذیب کرد.


جاسوس سیا هم به بازرگان تبریک گفت


**آیت‌الله شریعتمداری ضمن آرزوی موفقیت برای دولت بازرگان، انتخاب وی را تبریک گفت.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


باز هم سازمان سیا، باز هم جاسوسی در ایران


**حزب کمونیست قبرس اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی آمریکا از ایران به قبرس منتقل شده است.


بازی تکراری برای مهار خشم انقلابی مردم/تبریک جاسوس «سیا» به بازرگان


اخبار دیگر در خلال انقلاب مردمی


**از سوی دفتر تبلیغات امام خمینی، هر گونه تماس با بختیار و سران ارتش تکذیب شد، امام خمینی اعلام کردند که من خودم اهل قلم و بیان هستم و هیچ سخنگویی ندارم.


**ستاد امداد و سازمان ملی پزشکان، تعداد شهدا را تا ساعت یازده امشب، صد و بیست و شش تن، و مجروحان را ششصد و سی و چهار نفر ذکر کرد. شمار کشته شدگان که به بیمارستان جرجانی منتقل شده‌اند، به چهل و شش نفر رسید و تعداد زخمی‌ها به علت کثرت آنها قابل شمارش نیست.


**مهندس بازرگان در شرکت نفت اعلام کرد: با استقرار دولت موقت، اعتصاب شرکت نفت پایان خواهد یافت.


انتهای پیام/۴۰۱۳/پ



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته