دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1400 - 12:25

انواع قالب فلزی بتن

درواقع قالب فلزی بتن، در ساختمان سازی برای بتن ریزی استفاده می شود. کاربرد قالب بتن به این صورت است که بتن های خیس که در ساخت سازه ها و ساختمان سازی استفاده می‌شود را در خود نگه می دارد. از قالب‌های بتن می‌توان به صورت دائمی یا موقت استفاده کرد. پس از خشک شدن بتن می‌توان قالب‌های بتن را جدا کرد یا می‌توان آن‌ها را به همان شکل رها کرد. در پروژه های مختلف متفاوت است. انواع قالب‌های فلزی برای کاربرد های مختلف و سازه های مختلف استفاده می‌شوند
کد خبر : 640019
رپرتاژ

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، درواقع قالب فلزی بتن، در ساختمان سازی برای بتن ریزی استفاده می شود. کاربرد قالب بتن به این صورت است که بتن های خیس که در ساخت سازه ها و ساختمان سازی استفاده می‌شود را در خود نگه می دارد. از قالب‌های بتن می‌توان به صورت دائمی یا موقت استفاده کرد. پس از خشک شدن بتن می‌توان قالب‌های بتن را جدا کرد یا می‌توان آن‌ها را به همان شکل رها کرد. در پروژه های مختلف متفاوت است. انواع قالب‌های فلزی برای کاربرد های مختلف و سازه های مختلف استفاده می‌شوند.


قالب بندی در ساختمان سازی یکی از مهمترین مراحل ساختمان سازی می باشد. در نتیجه باید از قالب‌های بتنی استفاده کرد که مقاوم و استاندارد باشند. در نتیجه به یاد داشته باشید که قالب‌های بتنی را از تولید کنندگان معتبر که کارهای استانداری تحویل می دهند، خریداری کنید.


بررسی ویژگی های انواع قالب فلزی


قالب بندی بتن مدولار


یکی از انواع قالب های بتن فلزی، قالب های مدولار هستند. قالب‌های مدولار در در اندازه ها و سایز های مختلفی ساخته می شوند. اصلی‌ترین مشخصه ی قالب‌های مدولار این است که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. به صورتی که در مقابل فشاری که بتن به آن های می‌آورد می‌توانند بسیار دوام بیاورند. دلیل اصلی این استحکام قطعات و جزییات تشکیل‌ دهنده ی این نوع قالب بتن است.


این نوع قالب فلزی بتن از اجزا و تجهیزات مختلفی تشکیل می شود که به یکدیگر متصل می شوند و باعث استحکام سازه می شوند.


از ویژگی‌های قالب بندی مدولار می‌توان به این اشاره کرد که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه و ارزان می باشند. از دلایل اقتصدی بودن این قالب‌ها می‌توان به این اشاره کرد که چندین بار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این برای همه ی عنصر های بتنی که در ساختن یک سازه کاربرد دارند، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال قالب‌های مدولار را می‌توان برای موارد زیر به مار برد:



  1. ستون

  2. تیر

  3. دال

  4. فونداسیون

  5. و غیره
    انواع قالب فلزی بتن


قالب بندی بتن با استفاده از سولجر


نوع دیگری از قالب بندی بتن قالب بندی با استفاده از می باشد. استفاده از سولجر باعث می‌شود که تا سطح سازه بتنی پس از باز کردن قالب کاملا صاف و یکنواخت در بیاید. علاوه بر این استفاده از سولجر باعث می‌شود که این قالب بندی بتن،بسیار ایمن شود.


بیشتر بخوانید : بست چهار پیچ داربست


قالب بندی بتن با استفاده از براکت


قالب بندی بتن با استفاده از براکت هم یکی دیگر از انواع روش‌های قالب بندی بتن می باشد. بع این صورت که از آن برای قالب بندی در سازه های مرتفع استفاده می شود. علاوه بر این از قالب بندی بتن با استفاده از براکت، برای بتن ریزی های چند مرحله‌ای هم استفاده می شود. براکت برای بالا بردن استحکام قالب بندی هم به کار برده می شود.


انواع دیگر قالب بندی های بتن عبارتند از :


قالب های فلزی در انواع قالب های لغزنده یا لغزان


قالب های پیش آکنده


قالب های دائمی



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته