دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1399 - 16:54

قالب وافل، سقف وافل و قالب بتن شرکت کهن پیشه

قالب‌های وافل شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات سقف وافل از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. شرکت کهن پیشه مدت طولانی است که به امر تولید این قالب ها می پردازد.
کد خبر : 508728
01.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا سقف با قالب وافل فنی ترین و اقتصادی ترین نوع سقف در بین سیستم های مرسوم می باشد. عنصر اصلی در ساخت سقف‌های وافل قالب‌های وافل می‌باشد. قالب‌های وافل شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات سقف وافل از جهات مختلفی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. شرکت کهن پیشه مدت طولانی است که به امر تولید این قالب ها می پردازد. بطور کلی قالب های وافل دارای دو نوع یک طرفه و دوطرفه می باشند. قالب های یک طرفه در ظاهر به شکل مستطیل با ابعاد 60 یا 70 سانتی متر در یک جهت و طولی متفاوت در جهت دیگر، قالب های دوطرفه به شکل مکعب هایی با ابعاد برابر و مربع شکل می باشد.


 


قالب‌های وافل بنیتک

 


قالب وافل


 


قالب‌های وافل در ابعاد و سایزهای گوناگون موجود می‌باشد. قالب‌های وافل بنیتک در ابعاد افقی 75 در 75 سانتی‌متر و در ارتفاع‌های مختلف موجود می‌باشند. در دهانه‌های بلند‌تر نیاز به ضخامت بیشتر برای سقف در نتیجه کاربرد قالب وافل با ارتفاع بیشتر در جهت ارتعاش سقف بکار میرود.


قالب‌های وافل بنیتک به نحوی طراحی شده‌اند که به راحتی و بدون چسبندگی از بتن جدا می‌شوند. در نتیجه به روغن جداساز قالب نیازی نیست. سطح صیقلی قالب ها باعث می‌گردد نمای بتن به صورت (اکسپوز) نمایان مورد استفاده قرار گیرد.



 


سقف وافل


 


مزیت سقف‌های وافل امکان ایجاد بازشو در تیرچه ها برای عبور تاسیسات از داخل ضخامت سقف می باشد. برای ایجاد بازشو از لوله یا فوم و ... استفاده میشود. قالب های وافل بنیتک برای تنظیم و ثابت ماندن عنصر ایجاد کننده بازشو جانبی دارای نشیمن در جداره ها می باشند. جهت ساخت يك سازه بتن مسلح، بايد بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ریخته شود، تا بعد از پر كردن تمام حجم قالب ها و گیرش بتن به شكل لازم درآيد.


قالب بتن


قالب بتن در مدلهای مختلفی مانند چوبی ، فلزی و... در پروژه های استفاده شده است. قالب بتن چوبی ، ارزان قیمت بوده و لیکن بدلیل اینکه همیشه توسط نجارها در محل پروژه ساخته و استفاده میشد لذا هم زمان زیادی صرف میشد و هم اینکه عمر مصرف کوتاه بود. این نوع برای پروژه های بزرگ وقت گیر می باشد.ضمناً رویه نئوپان های مصرفی به طور معمول طول عمر کمی دارند.


انواع قالب بتن : قالب بتن مدولار - قالب بتن مدور - قالب بتن خاص


قالب فلزی بتن اکثر معایب قالب های چوبی را برطرف کرد همانند ضریب تکرار پذیری بالا سرعت در ساخت ، قالب بندی و سطح نسبتا صاف و صیقلی که ایجاد میکرد . قالب بتن فلزی دارای سایز های استاندارد که از عرض 10 سانتی متر شروع با مضربهای عدد 5 نهایتا تا عرض 50 سانتی متر تولید میشود . طول استاندارد این قالبها نیز ، 1 متری ، 1.5 متری و 2 متری است.


 


قالب بتن


مزیت قالب بتن


یکی از مزایای قالب فلزی بتن ، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل فشار ناشی از وزن بتن میباشد . قالب بتن چوبی یا قالب بتن فلزی به علت تحمل وزن زیاد برای پروژه های عمرانی وسیع همچون پلها ، سد ومخازن و ... مورد استفاده قرار می گیرند. برای این نوع پروژه ها نیاز به قالب بتن با ارتفاعی در حدود 12 تا 20 فوت می باشد. البته نوع استیفنر ها هم در مقاومت قالب بتن نقش قابل توجهی دارد .


مورد بعدی،ضریب تکرار پذیری بالای قالب بتن فلزی می باشد. قالب بتن فلزی ، بعد از هر بار استفاده با کمترین هزینه تمیز ، تعمیر و دپو شده و آماده استفاده مجدد می باشد .


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته