دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1400 - 17:20
کلانتری تأکید کرد؛

تلاش استادان برای رشد دانشکده علوم پایه در حوزه‌های پژوهشی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: دانشکده علوم پایه باید در زمینه‌های مختلف به‌خصوص پژوهشی رشد کند، اگر استادان در زمینه‌های پژوهشی و فعال‌سازی امکانات دانشگاهی تلاش کنند، اقدام اساسی برای دانشگاه انجام داده‌اند.
کد خبر : 638467
دیدار دکتر کلانتری با دانشکده علوم



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری خلیل‌آباد در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بیان کرد: اقدامات اساسی بر مبنای سند دانشگاه اسلامی در حوزه‌های مدیریتی، آموزشی، پژوهش، فناوری و توسعه فضاهای فرهنگی موجب عمق بخشیدن به مفهوم دانشگاه انقلابی و اسلامی می‌شود و ارتقای معنویت، اخلاق، ارزش‌ها و گسترش فضاهای فرهنگی در عرصه دانشگاه را حاکم می‌کند که این موضوع در برنامه تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شده است و خود منجر به حاکمیت ارزش‌های توحیدی خواهد شد.


وی با اشاره به موضوع آمایش رشته‌ها افزود: رشته‌های علوم پایه در کشور بسیار غریب مانده و اینکه در یک واحد دانشگاهی اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه آن به سمت دانشکده‌های دیگر سوق داده می‌شوند، نشان دهنده بی‌اهمیت شدن آن رشته شده و این وظیفه اعضای هیئت علمی و مسئولان آن دانشکده است که با فعال‌کردن دانشکده و کاربردی کردن آن در راستای رشد و پیشرفت آن تلاش کنند؛ همانگونه که در کشورهای دیگر به حوزه علوم پایه اهمیت زیادی داده شده و آن را از مهم‌ترین دروس کاربردی به شمار می‌آورند.




بیشتر بخوانید:


نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه علوم انسانی




سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ادامه داد: دانشکده علوم پایه باید بتواند در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه‌های پژوهشی رشد کند، یعنی اگر استادان بتوانند در زمینه‌های پژوهشی و فعال سازی امکانات دانشگاهی تلاش کنند، توانسته‌اند اقدام اساسی برای دانشگاه انجام دهند.


تلاش استادان برای رشد دانشکده علوم پایه در حوزه‌های پژوهشی


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشریح کرد: اگر نقش رشته‌هایی مانند شیمی، فیزیک و ... در کشور کمرنگ شده است، استادان دانشکده باید با کاربردی کردن این رشته و ایجاد فضای مناسب، ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی تحقیقاتی، فعال کردن آزمایشگاه‌ها و ایجاد فعالیت در زمینه‌های داروسازی و سایر مسائل شیمیایی می‌توانند دانشکده را فعال کنند.


کلانتری با تأکید بر ایجاد پژوهشکده علوم پایه اظهار کرد: دانشکده علوم پایه با ایجاد یک هسته پژوهشی و ارتقای آن به سه هسته و سپس سه گروه پژوهشی می‌تواند پژوهشکده ایجاد کند و سپس با ایجاد حداقل ۹ گروه می‌تواند به پژوهشگاه ارتقا یابد.


وی با اشاره به جمله «ما می توانیم» بیان کرد: با وجود مجلات علمی و پژوهشی دانشکده علوم و پایش رشته و ایجاد رشته‌های جدید روح جدیدی به دانشگاه و دانشکده دمیده شود و با ظرفیت‌های بالا، این توانایی در اعضای هیئت علمی دانشکده وجود دارد که با کمک مسئولان دانشگاه و تلاش و پشتکار مضاعف با همکاری یکدیگر در راستای نمایان کردن آن در سطح کشور گام‌های بسزایی را برداشته و در نهایت سبب ایجاد یک شبکه عظیم شود.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب