هراتی: الگوی نظام ارزشیابی در علوم انسانی نیازمند تغییر است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، محمدجواد هراتی در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورتهای ویژگیهای نظام ارزیابی در سطوح مختلف، کمیت گرایی در ارزیابی حوزه علوم انسانی را مهمترین آسیب برای این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: تغییر نظام سنجش و ارزیابی در علوم انسانی ضرورت دارد.
وی افزود: عمده انتقادها به آییننامههای موجود، از جمله آیین نامه ارتقا اساتید، کمیت گرایی و همسان دیدن شیوه ارزشیابی و ارتقا با حوزه فنی مهندسی است که این امر موجبات خسارت برای حوزه علوم انسانی را فراهم آورده است.
قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در علوم انسانی با اشاره به جایگاه علوم انسانی به عنوان علوم مرتبط با اداره جامعه، پر رنگ شدن نظریه پردازی و کیفیت گرایی به جای کمیت گرایی و مقاله محوری را جایگزین نظام فعلی سنجش و ارتقا دانست و گفت: این امر میتواند گام موثری در راستای جایگاه علوم انسانی باشد.
هراتی ابراز امیدواری کرد با تغییر آیین نامه ارتقا، گامهای بعدی برای تغییر در الگوهای سنجش در علوم انسانی برداشته شود.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/