دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1400 - 15:32
آذربرزین تأکید کرد؛

تقویت سواد رسانه‌ای با استفاده از ابزارهای الکترونیکی

مدیرکل توسعه آموزش و پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با حفظ دست‌آوردهای علمی در دوران کرونا باید به دنبال توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر در استفاده ابزارهای الکترونیکی و ایجاد برنامه‌های متنوع در تقویت سواد رسانه‌ای باشیم.
کد خبر : 635920
آذربرزین



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، مهرداد آذربرزین در همایش ملی دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا که به‌صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند آموزش مجازی در پاندومی کرونا با تأکید بر تأثیرات آن بر حوزه علوم پزشکی گفت: این بیماری دسته‌ای از بیماری‌های ناشی از کروناویروس‌هاست که با علائم شبیه به ذات‌الریه شروع و در دنیا گسترش پیدا کرد.




بیشتر بخوانید:


جزئیاتی از همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا»


لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دوران کرونا با گفتمان دانش و هم‌افزایی




وی افزود: این پاندمی باعث شد تا تمام جنبه‌های زندگی انسان‌ها تحت‌الشعاع قرار بگیرد و آنچه که مشخص است، حتی اگر راه‌های درمان بیماری کرونا مشخص شود و این ویروس کنترل شود، اثرات آن قطعاً سالیان سال باقی می‌ماند، به همین جهت می‌توانیم این دوران را به‌عنوان نقطه تقسیم زمان بدانیم و جهان را به دو دوره قبل و بعد از کرونا ویروس تقسیم کنیم.


مدیرکل توسعه آموزش و پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: همچنان که تأثیر کرونا بر همه جنبه‌های زندگی کاملاً مشهود است در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش عالی هم مؤثر بوده است تا جایی که بسیاری از مراکز را به تعطیلی موقت کشاند و باعث تغییرات عمده‌ای در نظام آموزشی بسیاری از کشورهای دنیا شد، ایران نیز از این قاعده طبیعی تبعیت کرد و تغییرات عمده‌ای در برنامه‌های آموزشی ایجاد کرد.


آذربرزین بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های بزرگ مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با وجود زیرساخت‌های مناسب و نیروی انسانی توانمند در کمترین زمان ممکن موفق به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی شد؛ اما مشکلی که در این زمینه وجود داشت آموزش بالینی دانشجویان رشته‌های پزشکی به دلیل تبدیل بیشتر مراکز درمانی به مراکز درمان بیماران کوویید بود و آموزش بالینی در این زمان تا حدودی دچار بحران شد.


وی تهدیدات و مشکلات دوران کرونا را در بسترهای اجرایی، مالی، زیرساخت، اخلاقی، تعاملی و آموزشی دسته‌بندی کرد و افزود: این دوران اگرچه مشکلات و مسائل بسیار زیادی را در برداشت اما از طرفی ویژگی‌هایی نیز برای ما داشت و باعث شد تا به فکر استفاده از تهدیدهای پاندمی کرونا به‌صورت یک فرصت باشیم و به نحو احسن در امر آموزش از آن استفاده ‌کنیم.


مدیرکل توسعه آموزش و پژوهش علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با ایجاد روش‌های جدید آموزش باید به این نکته توجه داشته باشیم برخی از آیتم‌هایی که در دوران کرونا به دست آورده‌ایم را نباید از دست بدهیم؛ بلکه به دنبال توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر در استفاده ابزارهای الکترونیکی و ایجاد برنامه‌های متنوع در تقویت سواد رسانه‌ای باشیم.


آذربرزین با تأکید بر تقویت و تغییر در روند ارزشیابی‌ها گفت: باید با ساخت و انتشار محتواهای آموزشی آنلاین، ایجاد پایگاه‌های مشاوره‌ای مجازی در دانشگاه‌ مسائل و مشکلات مربوط به ارتباط نداشتن دانشجویان را به حداقل برسانیم تا دانشجویان بتوانند از این مشاوره‌ها استفاده کنند.


وی تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم با استفاده از افراد خبره در زمینهٔ فناوری در دانشگاه‌ها، برخی از آموزش‌های بالینی را نیز به‌صورت مجازی برگزار کنیم.



انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب