دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اصغر شرفی در گفت‌وگو با آنا:

مسئولان «بگم‌بگم» در فوتبال ایران به راه انداخته‌اند/ حذف از آسیا هدیه AFC بود!

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حذف از لیگ قهرمانان آسیا هدیه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود تا شاید شرایط سخت‌افزاری تیم‌های مطرح فوتبال ما بهبود پیدا کند.
کد خبر : 633671
دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور



اصغر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره فرصت‌سوزی پرسپولیس مقابل تیم قعرنشین پدیده و کسب تساوی در این دیدار گفت: فوتبال ما در حال پوست‌اندازی است و به نظرم همه تیم‌ها خوب بازی می‌کنند و برای یکدیگر مزاحمت ایجاد می‌کنند. به نظرم با توجه به عملکرد تیم‌ها نباید به جایگاه تیم‌ها توجه کرد و بگوییم بازی مقابل تیم قعرنشین راحت است. در همین بازی پرسپولیس مقابل پدیده شاید قبل از بازی اینطور پیش‌بینی می‌شد که تیم پرسپولیس کار راحتی پیش‌رو دارد اما عملکرد تیم‌ها به جایگاه آن‌ها ارتباط ندارد. همه تیم‌ها با تمام توان در میدان ظاهر می‌شوند. پرسپولیس هم درست است که با پدیده به نتیجه تساوی رسید اما زمان برای جبران دارد و به نظرم حتی در وقت خوبی به تیم تلنگر وارد شد. الان هم سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و زیاد نیست و می‌تواند آن را جبران کند. پرسپولیس چندین سال است که قهرمانی لیگ را کسب کرده و به نظرم برای این تیم کار سخت‌تر است، چرا که باید قهرمانی را حفظ کند اما برای استقلال که به تازگی می‌خواهد آن را به دست بیاورد کار راحـت‌تر خواهد بود. معمولاً حفظ نتیجه از به دست آوردن آن سخت‌تر است.


خنده‌دار است که مربی مطرح دو تیم زمین برای تمرین ندارد!


وی در مورد ارزیابی‌اش از عملکرد دیگر تیم‌ها در لیگ برتر عنوان کرد: من چند روز پیش از سرمربی سپاهان مصاحبه‌ای دیدم که گفته بود من نتیجه تساوی را دوست ندارم. به نظرم این مربی در خواب و رویا به سر می‌برد؛ چرا که تاکنون ۴ بازی را واگذار کرده و حداقل اگر مساوی می‌کرد ۴ امتیاز می‌گرفت و با استقلال و پرسپولیس شرایطش خیلی متفاوت نبود. اما نتیجه تساوی این سرمربی را راضی نمی‌کند ولی به باخت بسنده می‌کند. با این حال تیم سپاهان پرمهره است و خوب بازی می‌کند. البته معتقدم از بین همه این‌ها آلومینیوم اراک بهتر از همه بازی می‌کند. این تیم ضدحمله‌های خوبی دارد و با برنامه پیش می‌رود. من خیلی به نوع بازی کردن این تیم علاقه دارم. چند تیم هم به نظرم مدعی قهرمانی است که یکی از آن‌ها آلومینیوم اراک است. آن‌ها خوب فوتبال بازی می‌کنند. البته فوتبال ما به خاطر حضور برخی بازیکنان لژیونر به لحاظ فنی متفاوت شده و این جای خوشحالی دارد. از آن طرف ما مربیان خوبی هم داریم که جوان هستند و خوب کار می‌کنند البته زمان می‌برد تا جا بیفتند اما جای امیدواری دارد که شرایط خیلی خوب پیش رفته است.




بیشتر بخوانید؛


رأی کمیته بدوی عامل حذف ما بود/ درخواست استقلال برای صدور مجوز حرفه‌ای رد شد؟


AFC از مشکلات ما مطلع بود، اما فریب نمی‌خورد/ سندسازی نمی‌کردیم


چرا بازیکنان پرسپولیس از حذف تیم‌شان از آسیا شاکی شدند؟


همه کسانی که در ۱۰ سال گذشته پست داشتند مقصر حذف سرخابی‌ها هستند/ AFC سال‌هاست که به باشگاه‌های ایران هشدار می‌دهد




حضور در لیگ قهرمانان آسیا با شرایط تیم‌های ایران تنها آبروریزی است


کارشناس فوتبال کشورمان در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: به نظرم این اتفاق یک هدیه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود تا وضعیت زیرساخت‌های فوتبال ایران تغییر کند. هیچ اشکالی ندارد اگر فوتبال ما یکی دو سال در آسیا حضور نداشته باشد تا مشکلات و موانع را حل کند. خنده‌دار است که دو تیم مطرح فوتبال ایران استادیوم اختصاصی و زمین چمن مناسب ندارند و سرمربی نمی‌داند کجا باید شاگردان خود را تمرین بدهد. این فوتبال باید تعطیل شود تا مشکلاتش برطرف شود. حضور در آسیا با این شرایط چیزی غیر از آبروریزی برای فوتبال ایران ندارد. این اتفاق باعث می‌شود که دست خیلی از افراد رو شود. مگر می‌شود مدیری که تنها بدهکاری درست کرده مشخص نشود. مگر قرار است اتم ساخته شود که این افراد را شناسایی و معرفی نمی‌کنند؟! یک مربی در فلان باشگاه ۳۰ هزار دلار می‌گیرد اما وقتی به ایران می‌آید چندین میلیون دلار پول می‌گیرد. من نمی‌دانم آقایانی که چنین قراردادهایی امضا کرده‌اند از وضعیت معیشتی مردم خجالت نکشید که به راحتی پول بیت‌المال را هدر داد. متأسفانه چیزی که در فوتبال ما باب شده است، بگم بگم‌هاست که باعث شد جلوی خیلی از صحبت‌ها و افشاگری‌ها گرفته شود. تمام افرادی که در این چند سال در رأس کار بودند در حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا مقصر هستند و باید پاسخگو باشند. چرا باید فوتبال محلی برای درآمدزایی برخی افراد باشد. متأسفانه در همین شرایط هم آن‌ها حضور دارند و نکته جالب اینکه در مورد حذف از استقلال و پرسپولیس هم صحبت می‌کنند! در فوتبال ما به بازیکنان ایرانی ظلم شد؛ حضور بازیکن خارجی یعنی تعادل تکنیکم و تاکتیک؛ اما چقدر از این بازیکنان خارجی بی‌کیفیت که به فوتبال ما آمده‌اند این ویژگی را داشته‌اند. الان فوتبال ما هم در بدنه مربیگری و هم بازیکن رشد خوبی داشته است اما متأسفانه که نمی‌گذارند آن‌ها پیشرفت کنند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته