دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1400 - 11:08

چرا بعضی ها تقریبا همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟

شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که چرا بعضی ها همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟ فقط افراد کمی می توانند به فعالیت در بازار فارکس بپردازند و سود مستمر کسب کنند.
کد خبر : 632385
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا  شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که چرا بعضی ها همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟ فقط افراد کمی می توانند به فعالیت در بازار فارکس بپردازند و سود مستمر کسب کنند.


اما دلیل این که فقط این افراد خاص می توانند به سود دهی مستمر برسند کاملا ساده است. آن ها افراد با پشتکار و پر تلاشی هستند که می دانند از کجا شروع کنند. آن ها می دانند که برای آموزش دیدن باید زمان کافی اختصاص بدهند، نظم داشته باشند و در معامله کردن دچار احساسات نشوند.


آن ها قوانین مدیریت سرمایه را به خوبی فرا گرفته اند و انتظار کسب سود زیاد در مدت زمان کمی را ندارند. اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که معتقدید برای ورود به یک عرصه جدید به زمان کافی و برنامه ریزی نیاز دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا راز کسب سود در این بازار بزرگ و پر هیاهو را فراگیرید.


چرا بعضی ها تقریبا همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟


بازار فارکس چگونه به وجود آمد؟


در این جا می خواهیم کمی به تاریخچه فارکس بپردازیم. پس از جنگ دوم جهانی بود که دنیا از نظر اقتصادی دچار هرج و مرج فراوانی شده بود. در همان سال ها بود که کشورها تصمیم گرفتند نرخ برابری ارزهایشان را با طلا تعیین کنند اما خیلی زود این تصمیم منهل شد چون کشورهای مختلف دنیا رشد اقتصادی متفاوتی داشتند.


پس از مدتی سیستم ارزش گذاری جدیدی پا به عرصه وجود گذاشت. در این روش جدید نرخ ارزها را میزان عرضه و تقاضا و رشد اقتصادی کشورها تعیین می کرد و پس از آن بود که بازار فارکس شکل گرفت. بازاری که در آن ارزها به صورت جفتی در برابر یکدیگر معامله می شوند.


با گسترش اینترنت بروکرهای مختلفی پا به عرصه وجود گذاشتند. بطوریکه این بروکرها به عنوان یک واسطه میان معامله گران و بازار فارکس عمل می کنند.



چرا بعضی ها تقریبا همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟


اهمیت انتخاب بروکر مناسب


برای شروع معاملات در فارکس باید در یک بروکر، حساب معاملاتی باز کنید. اما انتخاب بروکر مناسب از میان خیل عظیمی از بروکرها در ابتدا کاری دشوار به نظر می رسد. ممکن است این سوال را از خود بپرسید که چرا انتخاب یک بروکر مسئله مهمی است؟


در جواب باید گفت که با انتخاب یک بروکر مناسب، سرمایه گذاری مطمئن تری خواهید داشت. اگر بدون آگاهی و دانش کافی در یک بروکر ثبت نام کنید و پس از مدتی بروکر مورد نظر ورشکسته شود، چه اتفاقی برای سرمایه شما می افتد؟ به احتمال زیاد شما باید سرمایه خود را از دست رفته بدانید.


نگران نباشید شما هنوز هم فرصت انتخاب یک بروکر مناسب را دارید. سازمان های معتبری در جهان وجود دارند که فعالیت این بروکر ها را تایید می کنند و شما می توانید این سازمان ها را به عنوان یک مرجع اعتبار در نظر بگیرید.


با کمی تحقیق بیشتر می توانید بهترین بروکر فارکس در دنیا را شناسایی کنید و یک سرمایه گذاری مطمئن و ایمن را شروع کنید. اگر توانستید بروکر مناسبی را پیدا کنید، اولین قدم در مسیر کسب سود در بازار فارکس را برداشته اید اما این تنها آغاز راه است.


اهمیت آموزش پیش از ورود به بازار فارکس


یافتن بروکر مناسب یکی از گام های مهم در راه رسیدن به سود آوری در بازار فارکس است اما تنها گام نیست. نکته مهم تری که وجود دارد اهمیت آموزش پیش از ورود به بازار فارکس است. احتمالا همه شما به این نکته مهم واقف هستید که آموزش لازمه ورود به هر عرصه جدیدی است.


اما این آموزش باید در یک ساختار پیوسته و همراه با تمرین فراوان باشد تا بتواند نتیجه بخش باشد. افراد زیادی هستند که با یک آموزش کوتاه مقدماتی، اعتماد به نفس کاذب پیدا می کنند و سریع وارد معامله می شوند.


اما تنها نتیجه ای که عایدشان می شود از دست رفتن سرمایه ایی است که احتمالا یک عمر برای به دست آوردن آن تلاش کرده اند و در نهایت با این سوال مواجه می شوند که چرا من نتوانستم با وجود دیدن آموزش به سود دهی برسم؟


این افراد باید جواب را در نحوه آموزش و میزان زمانی که برای آن صرف کرده اند، بیابند. آموزشی که تمام جنبه های بازار فارکس را در بر بگیرد و بتوان با آن به یک روش شخصی برای معامله کردن دست یافت، رمز موفقیت و سود آوری معامله گران حرفه ای در این بازار است. امری که هر چند ساده به نظر می رسد اما نیازمند تلاش فراوان است.


اهمیت روان شناسی فردی در انجام معاملات موفق


نکته حائز اهمیت دیگری که فرق میان برنده و بازنده را در بازار فارکس مشخص می کند، اهمیت شناخت صحیح از خود است. معامله گران موفقی که در این بازار به ثروت آفرینی می رسند شناخت کافی از شخصیت خود دارند و بر اساس این آگاهی معاملات خود را انجام می دهند.


آن ها می دانند که در چه زمان هایی بهترین بازدهی را دارند و در چه زمان هایی دچار احساساتی مثل حرص و طمع می شوند و می توانند آن ها را کنترل کنند. این افراد هرگز اجازه نمی دهند که این احساسات قوانین مربوط به سیستم معاملاتی شان را تحت تاثیر قرار دهد.


آن ها در زمان هایی که احساسات بر آن ها غلبه می کند یا وارد معامله نمی شوند و یا آن ها را کنترل می کنند و بر اساس قواعد از پیش تعیین شده ایی که برای برنامه معاملاتی خود چیده اند، عمل می کنند.


جمع بندی


در این مقاله سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا بعضی ها همیشه در بازارهای مالی بین المللی سود کسب می کنند؟ در پاسخ به این سوال، ابتدا با نحوه شکل گیری بازار فارکس و تاریخچه آن آشنا شدیم.


سپس به موضوع انتخاب بروکر مناسب برای حفظ سرمایه پرداختیم و اهمیت آموزش اصولی و صحیح را در بازار فارکس بررسی کردیم.


در نهایت می توان به این نتیجه رسید که بعد از انتخاب بروکر مناسب و یادگیری قواعد معامله گری به شکل اصولی، این روان شناسی فردی است که حرف آخر را در کسب سود مستمر در بازارهای مالی جهانی همچون فارکس می زند.


انتهای پیام/ ر





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته