دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1400 - 16:24

اردوی جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق محروم اشکذر

اردوی جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در روستای میل سفید برگزار شد.
کد خبر : 632267
اردوی جهادی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اشکذر، اردوی جهادی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در روستای میل سفید، یکی از روستاهای کم برخوردار و محروم شهرستان اشکذر با حضور مسئولان برگزار شد.


اهداف اردوی جهادی بسیج اساتید واحد اشکذر


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در این اردو هدف از برگزاری آن را شناسایی مشکلات روستاها برشمرد و اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از مأموریت‌های بسیج است. بسیج اساتید تصمیم دارد برای رفع برخی مشکلات روستاها که در حوزه کاری دانشگاه بوده پیگیری و اقداماتی انجام دهد.(بیشتر بخوانید)


محمود دهقانی‌اشکذری از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای میل سفید، خمسیان، دولاب و پناهکوه خواست درخواست‌ها و مشکلات روستاها را بیان کنند.


مهم‌ترین مطالبات مردم روستاهای بخش خضرآباد


بخشدار خضرآباد نیز با تشکر از حضور دانشگاهیان در روستا گفت: بخش محروم خضرآباد و روستاهای آن دارای مشکلات اساسی بوده که با همت و تلاش همه مسئولان و حمایت صنایع مستقر در منطقه قابل حل است.


سیدجواد حسینی نداشتن راه دسترسی مناسب، آب شرب باکیفیت، نبود سرویس رفت‌وبرگشت به مرکز شهرستان اشکذر، مهاجرت‌های بی‌رویه به دلیل اشتغال نداشتن در روستاها، عدم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و آلودگی هوای ناشی از فعالیت صنایع را ازجمله مهم‌ترین مسائل، مشکلات و مطالبات مردم روستاهای بخش خضرآباد برشمرد و افزود: سال‌های اخیر، زیرساخت‌های توسعه بسیار خوبی مانند آب و گاز در بخش خضرآباد ایجاد شده؛ اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که اگر برطرف شود شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستاها خواهیم بود.


وی اضافه کرد: واگذاری زمین برای راه‌اندازی مجتمع نانوایی‌های روستای قوام‌آباد، واگذاری ۱۵ هکتار زمین مجتمع دامداری‌های بین پناهکوه و خمسیان و آب‌رسانی و گازرسانی به روستای پناهکوه ازجمله مهم‌ترین اقدامات دولت در سال جاری بوده و با توجه به تصویب مجلس، مشکل تغییر کاربری مزارع کشاورزی هم حل خواهد شد.


بخشدار خضرآباد خواستار تعریض جاده یزد به خضرآباد، راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش قارچ و بلدرچین، تعمیرکار ماشین و تلفن همراه برای اشتغال آقایان از محل تسهیلات بانکی صندوق کارآفرینی و آموزش مشاغل خانگی بانوان شامل قالی‌بافی، خیاطی، صنایع‌دستی و آرایشگری با همکاری دانشگاه و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شد.


به گزارش آنا، میل سفید، روستایی از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشکذر در استان یزد بوده و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۹۵ دارای ۱۱۷ نفر جمعیت است. راه دسترسی این روستا به پناهکوه و فولاد آلیاژی و مرکز شهرستان، آب آشامیدن، اینترنت روستای پناهکوه و آنتن دهی تلفن همراه، بهسازی قنوات، اصلاح آمار سرشماری روستاها، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در راستای مهارت‌آموزی زنان خانه‌دار و توانمندسازی خانواده‌ها و سرویس رفت‌وبرگشت به مرکز شهرستان ازجمله مهم‌ترین مطالبات شوراها بود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته