دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 15:37
کلانتری عنوان کرد؛

بسیج دانشگاهیان برای تحقق اهداف گام دوم دانشگاه در استان مرکزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بر برنامه‌ریزی و بسیج برای تحقق اهداف گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی با ۱۶ واحد و مرکز دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 631474
جلسه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، حسین کلانتری در سی و دومین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: قدردانی از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه را محدود به یکبار در سال نکنیم و سعی کنید این روش نیکو را با شاخص‌های ارزیابی مناسب در سال تکرار کنیم. با تلاش زیادی فضای سراهای نوآوری در دانشگاه آماده و فعال شدند. آمایش فضا باید بیشتر کار شود به این معنا که در آمایش انسان، فعالیت و فضا نقش دارند و باید اعضای هیئت علمی، دانشجویان و شرکت‌های بیرونی در این فضاها بیشتر شکل گیرند و ایده‌ها تبدیل به محصول شود تا بازار فناوری و نوآوری شهید قاسم سلیمانی بیشتر در شهر اراک نمود علمی و فناوری پیدا کند.(بیشتر بخوانید)


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: موضوع مهم دیگر اهمیت به دانشجو است، دانشجویان دکتری با توجه به شرایط کرونا که وارد استان می‌شوند را در دانشگاه اسکان دهیم و همه‌چیز را پول نبینیم و انتظار این است که در مرکز و واحدهای استان موارد رعایت شود. اگر انتظار داریم جذب دانشجو داشته باشیم، باید هزینه کرد. در دو سال گذشته افزایش جذب دانشجو داشتیم و باید این روال را تقویت کنیم. با بخشنامه‌ها محدودیت ایجاد نکنیم و کمی انعطاف داشته باشیم تا شرایط بهتری برای دانشجو و استادان فراهم شود؛ البته بخشنامه هم جای خود باشد؛ اما منعطف باشیم.


بسیج دانشگاهیان برای تحقق اهداف گام دوم دانشگاه در استان مرکزی


کلانتری بیان کرد: موضوع جذب ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها باید جدی گرفته شود. طبق بخشنامه‌های سازمان مرکزی باید برای اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به بیانیه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی هزار رویداد ملی، هزار ایده و یک هزار شرکت خلاق ایجاد کرد که سهم استان مرکزی با توجه به ۱۶ واحد و مرکز بالای ۱۰۰ از هر کدام باشد، حتماً برای این کار برنامه‌ریزی کنیم. واحدها را تشویق کنید تا در این زمینه فعال باشند و همه کمک کنند تا کارها انجام شود. هر هفته در این زمینه معاون پژوهشی جلسه داشته باشند و گزارش لازم را ارائه کنند. در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای و بحث تحقق بودجه بیشتر انتظار داریم و باید واحدهای زیرمجموعه را فعال کنید.


وی اضافه کرد: در حوزه آموزش، کارآفرینی، پژوهش و نوآوری نمایشگاهی در تهران توسط جهاد دانشگاهی برپاشده که حتماً از این نمایشگاه بازدید کنید و ثمره تلاش و کوشش را ببینید. برنامه‌های فرهنگی را باید از قبل برنامه‌ریزی کرد تا کارها انجام شود و در همه در بزرگداشت‌ها که به‌نوعی مقابله برابر دشمن است، شرکت کنند. جلساتی را با شرکت‌ها و افراد دیگر خارج از دانشگاه برگزار و با پشتکار، کارها را پیگیری کنید تا به نتیجه برسد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: از حوزه پژوهش و فناوری انتظار داریم با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های متعدد صنعتی در اراک و استان مرکزی و ظرفیت علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان با بازدید از این صنایع برای رفع مشکلات و معایب آنها طبق تفاهم‌نامه همکاری، پیگیری‌های لازم با جدیت دنبال شود.


انتقام‌ از خون شهید سلیمانی هنوز زنده است


کلانتری در پایان عنوان کرد: انتقام‌گیری از خون شهید سلیمانی هنوز هم در کشورهای اسلامی زنده بوده و آمریکا بر همین اساس منطقه را ترک کرده و ترس دارد و سایه‌اش در منطقه کمرنگ شده است. شهید سلیمانی اسطوره‌ای آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی در جامعه اسلامی، نمونه انسانی سرافراز و در تراز انقلاب اسلامی و بعد از مقام معظم رهبری محبوب‌ترین فرد در جامعه به شمار می‌رود که در مراسم تشییع باشکوه وی مشهود بود.


مسئولیت و قدرت نباید باعث تکبر و غرور کسی شود


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: مسئولیت و قدرت نباید باعث تکبر و غرور کسی شود. در حکومت اسلامی از رهبر گرفته تا مسئولان و کارگزاران و مردم ملاک برتری تقواست و هرکس در خدمت به مردم خدمت‌گزارتر باشد.


بسیج دانشگاهیان برای تحقق اهداف گام دوم دانشگاه در استان مرکزی


حجت‌الاسلام مهدی همتی ادامه داد: هرکس باتقواتر باشد در نزد خداوند بزرگ دوست‌داشتنی‌تر است. محیط دانشگاه باید محیطی باشد که در آن احترام و کرامت و شأن افراد در نظر گرفته شود و تا حد ممکن همکاری صورت گیرد و مراجعان باید تکریم شوند و گله‌مندی بین مراجعان به حداقل برسد. امیدوارم همه بتوانیم در راه رضای خداوند گام برداریم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته