دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بطحایی:

مسائل و دغدغه‌ دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی به‌زودی حل می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به‌زودی برای حل مسائل و دغدغه‌های طرح‌شده در راستای راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی بخشنامه‌ای را تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.
کد خبر : 629804
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی در دومین روز و اختتامیه گردهمایی معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین مزیت رقابتی مدارس سما را بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیار بالای امکانات و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و هطاب به معاونان اظهار کرد: شما مدیران باید علاوه بر این مزیت، سایر مزایای رقابتی مدارس خود را نیز کشف کنید.


وی مؤلفه‌هایی مانند ارتقای شایستگی مدیران، ارتقای شایستگی معلمان، ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و استقرار مدارس را قطعات پازل ارتقای کیفیت مدارس دانست و آنها را دارای زیر شاخه‌هایی مانند تبدیل وضعیت کارکنان، نظام پرداخت و انگیزش، آموزش و ارتقای حرفه‌ای، ساماندهی نیروی انسانی، کنترل و پایش کیفییت مدارس و ... عنوان کرد.(بیشتر بخوانید)


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این از سوی دکتر طهرانچی عنوان شده است، افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مانند نخ تسبیح، فعالیت‌های پنج ساله مجموعه دانشگاه را در یک راستا و هم جهت، ساماندهی می‌کند، از این‌رو نیز باید برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را همسو با این سند، بازتعریف کنیم.


مسائل و دغدغه‌ دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی به‌زودی حل می‌شود


بطحایی اضافه کرد: معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از دو بخش مدارس با نام «سما» و بخش دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی با نام «معاونت آموزش‌های فنی حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان» است. در بخش مدارس همه امور بر عهده معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی استان‌ها بوده و در بخش دانشکده‌های مهارتی روند کارها مانند معاونت‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی است. به زودی برای حل مسائل و دغدغه‌های طرح شده در حوزه نیروی انسانی و مسائل پیش آمده با همکاری معاونت هماهنگی و معاونت مهارتی، بخشنامه‌ای را تدوین و ابلاغ خواهیم کرد. در کارهای نو، گذر زمان نیاز است تا بتوانیم نواقص احتمالی را برطرف کنیم.


وی با برشمردن اشراف و تسلط بر آیین‌نامه‌های صادره و ضوابط، اشراف کارشناسانه و تسلط بر همه جوانب کار به معنای قدرت مدیران بر ضرورت مطالعه اسناد فرادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند اسلامی شدن دانشگاه، سند تحول آموزش و پرورش و برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه تاکید و اقدام در راستای آنها را به عنوان فرآیندی در جهت کیفی سازی یاد کرد.


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تعریف کیفیت به معنای «انطباق خدمات و محصول با نیاز بازار» به سراغ مبحث کیفیت بخشی در مدارس رفت و گفت: مهم‌ترین معیار کیفیت برای ما میزان اقبال جامعه به مدارس سماست. استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بخش مدارس، ارتقای کیفیت بوده است؛ چراکه کیفی‌سازی با خود ارتقای کمی را نیز به همراه می‌آورد.


ضرورت راه‌اندازی مدارس با کیفیت و درخور نام و شأن دانشگاه آزاد اسلامی و پرهیز از راه‌اندازی مدارس کم‌کیفیت از دیگر موضوعاتی بود که معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی معاونان بر آن تأکید کرد.


مسائل و دغدغه‌ دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی به‌زودی حل می‌شود


به گزارش آنا، در دومین روز گردهمایی معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کمیسیون‌های «بررسی موانع و چالش‌های تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی»، «ساماندهی نیروی انسانی و تشکیلات واحدهای آموزشی»، «بررسی و تکمیل تقویم اجرایی مهر ۱۴۰۱»و «سما مهارت» تشکیل و معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی با شرکت در آنها به تبادل نظر درباره مسائل مربوطه پرداختند.


جلسه عمومی تشریح و پرسش و پاسخ موضوعات حوزه کنترل و پایش کیفیت مدارس، حوزه اداری و مالی و نیروی انسانی و نظام پرداخت‌ها با حضور مدیران حوزه ستادی از طریق فضای مجازی برگزار شد.


گردهمایی معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی استان‌ها با هدف تشریح و تبیین سیاست‌ها و هم‌اندیشی درباره راهکارهای اجرایی حوزه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهدالرضا برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب