دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منظور:

جلب رضایت مؤدیان رویکرد اصلی سازمان مالیات است

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد سازمان به سمت جلب رضایت خاطر مؤدیان است و در این راستا سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی برای تقسیط یا بخشودگی جرائم استفاده کنیم.
کد خبر : 629225
منظور



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست با فعالان اقتصادی، دریافت مالیات را منوط به جریان داشتن اقتصاد دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی با تغییر رویکرد و تلاش برای تحول در این نظام، آمادگی اصلاحات و بازنگری در قوانین را دارد. علاقه‌مند هستیم ارجاع پرونده‌های مالیاتی به هیئت‌های دادرسی به حداقل برسد و باید با بخش‌نامه‌های شفاف و دقیق مانع از پیچیدگی‌ها شد و برای تحقق این هدف گام برداشت. تفسیر از قانون باید اجرای نرم را دنبال کند تا بدین‌ترتیب تعداد پرونده‌های اعتراضی کاهش یابد.


وی درباره روند بررسی پرونده‌ها و اعتراضاتی که وجود دارد، گفت: وقتی ابهامی اتفاق افتد، شورای عالی مالیاتی تفسیر می‌کند. گاهی هم اعتراض روی تفسیرهاست که در این مرحله رأی دیوان باید گرفته شود. با این وجود، رویکرد سازمان به سمت جلب رضایت خاطر مؤدیان است و در این راستا سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی برای تقسیط یا بخشودگی جرائم استفاده کنیم.


رئیس سازمان امور مالیاتی تنظیم شفاف بخش‌نامه‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان دانست و ادامه داد: ایجاد کمیته دائمی مشترک بین سازمان مالیاتی و اتاق ایران، پیشنهاد مؤثری است و وجود آن ضروری است تا راهکارهای لازم را با هم‌فکری هم دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید:


فشار مالیاتی به تولیدکنندگان اصلی وارد نخواهد شد


وی درباره یکی از درخواست‌های صادرکنندگان برای معافیت مالیاتی تسعیر ارز صادراتی گفت: طبق قانون معافیت مالیاتی برای تسعیر ارز کالای صادراتی که معافیت ندارد، امکان‌پذیر نیست.


منظور با اعلام این خبر که طبق قانون، سازمان امور مالیاتی قانون مالیات ارزش‌افزوده را از ۱۳ دی اجرایی خواهد کرد، گفت: این تقاضا می‌شد که اجرای قانون جدید را یک سال عقب بیندازیم؛ اما با توجه به شرایط حاکم اجرای قانون را در زمان تعیین شده دنبال خواهیم کرد و تنها ماده ۱۳ قانون مالیات ارزش‌افزوده که اجرای آن منوط به راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی است، اصلاح می‌شود، چون هنوز این پایانه‌ها ایجاد نشده‌اند.


وی اجرای درست ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را یکی از اولویت‌های سازمان دانست و ادامه داد: در این رابطه اقداماتی صورت گرفته و در تلاش هستیم با دقت مؤدیان پرریسک را شناسایی و پرونده آن‌ها را بررسی کنیم، زیرا معتقدیم فشار را باید از بخش رسمی برداریم و آن‌هایی را که مخفی هستند شناسایی کرده و از آن‌ها مالیات بگیریم. خوشبختانه ابزار مبارزه با فرار مالیاتی را در اولویت کاری خود قرار دادیم.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته