معلمان دانشآموزان پرسشگر تربیت کنند
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از سمنان، فاطمه منصوری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان سمنان که همزمان با هفته پژوهش و فناوری در سالن آمفیتئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد، تلفیق آموزشوپرورش و دانشگاه را بهعنوان دو ارگانی که خیل عظیمی از سرمایه انسانی در خود جای دادند، حائز اهمیت دانست و گفت: هر آنچه که در کشور قرار است اتفاق بیفتد چه برای توسعه و چه عقبماندگی توسط همین سرمایههای انسانی است که بخش اعظم آن از بستر آموزشوپرورش گذر کرده و به سمت دانشگاه حرکت میکنند.
بیشتر بخوانید:
روحیه پژوهشگری همپای تعلیم و تربیت تقویت شود
خانواده برای سواد پژوهشی دانشآموزان اقدام کند
جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان سمنان در ایستگاه دوم
وی با اشاره به شعار امسال آموزشوپرورش که «پژوهش مدرسهای پشتوانه ایران قوی» اعلام شده، اظهار کرد: مدارس ما به سمت پژوهشگری حرکت کردهاند و این موضوع رسالت معلمان را خطیرتر از گذشته کرده است؛ چراکه در وهله نخست باید خودپژوهنده و سپس دانشآموزان را پرسشگر تربیت کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته اکثر پژوهشهای انجام شده در حوزههای مختلف در راستای حل مسائل استان بوده که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به شرایط جامعه واقف و مسائل را بشناسیم و پژوهشها باید به سمت حل مسائل و تولید علم در حرکت باشند.
منصوری با بیان اینکه باید با هدایت، راهبری و برنامهریزی و نظارت دقیق این سرمایه انسانی مهم و ارزشمند را پرورش داد و از آنان سرمایه اجتماعی ساخت، ادامه داد: برای تحقق این هدف علاوه بر این دو نهاد آموزشی، بخش سیاستگذار حاکمیتی مانند استانداری هم مسئولیت دارند و نیازمند بستری برای تعامل هرچه بیشتر بخش علمی، فنی و سیاسی هستیم و این سه نماد باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.
وی بیان کرد: بخش حاکمیتی باید ارتباط را تقویت و مشکلات مسیر ارتباطگیری هرچه بهتر این دو نهاد را برطرف کنند و پژوهشها باید به سمت تولید علم در حرکت باشند.
به گزارش آنا، این مراسم بهصورت مشترک توسط دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل آموزشوپرورش استان سمنان برگزار و از پژوهشگران برتر استان تجلیل و از کتاب مطالعات جدید کارآفرینی و کسبوکار و پوسترهای مسابقات مکانیکهای کاغذی و پرسشگری رونمایی شد.
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
انتهای پیام/