دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همگام با هفته پژوهش(۲۳)/ آنا گزارش می‌دهد؛

گام‌های بلند پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تشخیص سرطان و ساخت ربات

اختراعات و محصولات منتخب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویژه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ارائه شده است.
کد خبر : 628338
بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ اختراعات و محصولات منتخب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های کرمانشاه، مازندران، فارس، زنجان، اردبیل، البرز، قم و تهران در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار ارائه شده، این محصولات از آثار برگزیده مسابقه «دستاوردهای اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان» انتخاب شده و در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی جای گرفته است.


از آثار برتر شرکت‌کننده می‌توان به سیستم تشخیص سرطان سینه، پکیج ژنراتور خورشیدی پرتابل، ربات ۶ موتوره عمودپرواز، ربات تعقیب نور، محصول هشدار خرابی تسمه تایم خودرو، پرینتر سه‌بعدی، هلیکوپتر مین‌یاب، اپلیکیشن مصورسازی خطوط و انشعابات تأسیسات و زیرساخت‌های زیرزمینی GlS محور، سامانه جامع انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی و ماژول تعیین نقشه برجستگی از تصاویر طبیعی، دستیار صوتی سارا، ماسک کربوکسی تراپی، صابون خامه‌ای و صابون جامد با جلبک اسپیرولینا، اسکراب صورت، خوشبوکننده هوا، نانوژل کلروهگزیدین (دهانشویه)، بادی باتر _ کره بدن، کوکتل حمام - بمب حمام - فیزی، رژلب گیاهی، بالم لب، عصاره پودری آلوئه ورا اشاره کرد.




بیشتر بخوانید:





ورود محققان دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه تشخیص سرطان


سیستم تشخیص سرطان سینه یکی از دستاوردهای مهم و جالب توجه در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی است. میثاق ملک محمدی عضو پژوهشگر و فناور برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، به خبرنگار آنا در این باره می‌گوید: «سیستم تشخیص سرطان سینه در ابتدا طرحی بود که از طرف چند پزشک و رادیولوژیست به استاد راهنمای اینجانب پیشنهاد شد و بنده به دلیل آمار مرگ و میر سرطان سینه و اهمیت این بیماری، ترغیب شدم که در این زمینه فعالیتی داشته باشم.»


وی در پاسخ به انکه آیا این اثر یا اختراع آزمایش شده است؟ عنوان می کند: این اختراع در یکی از آزمایشگاه‌های کشور کانادا و همچنین چندین آزمایشگاه رادیولوژی داخل ایران به‌صورت پایلوت، در حال انجام مراحل تست گیری است.


ملک محمدی درباره تأمین هزینه این اختراع ادامه می‌دهد: یک گروه سرمایه‌گذار تا حدی در این پروژه ما را یاری می‌کنند، این اختراع هم اکنون وارد مرحله ثبت اختراع شده است.


گام‌های بلند پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تشخیص سرطان و ساخت ربات


ساخت نرم افزار مصورسازی


ماژول تعیین نقشه برجستگی از تصاویر طبیعی، اپلیکیشن مصورسازی خطوط و انشعابات تأسیسات و زیرساخت‌های زیرزمینی GlS محور و سامانه جامع انتخابات انجمن‌های علمی دانشجویی محصولاتی هستند که ازسوی باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نمایشگاه ارائه شده است.


علی حسینی دانشجوی دکترای معماری کامپیوتر درباره ماژول تعیین نقشه می‌گوید: این دستاورد برای استفاده در نهادهای نظامی و امنیتی مناسب است و برای ساخت آن از هوش مصنوعی بهره‌گیری شده است. وی می‌گوید: برای تجاری‌سازی این محصول در شرف قرارداد با جهاد خودکفایی ارتش هستیم.


این محقق دانشگاه آزاد اسلامی درباره اپلیکیشن مصورسازی نیز عنوان می‌کند: با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان خطوط انشعابات تأسیسات و زیرساخت‌های زیرزمینی در نقاط مختلف کشور را شناسایی کرد. حسینی اضافه می‌کند: هم‌اکنون که دوره توسعه در کشور به پایان رسیده تعمیر و نگهداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این دستاورد می‌تواند از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری کند. وی تکنولوژی استفاده شده در این محصول را واقعیت افزوده عنوان می‌کند. این محقق دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد قرارداد با آبفای استان فارس در این زمینه خبر می‌دهد.


دستگاه هشدار خرابی تسمه تایم خودرو دیگر دستاورد محققان دانشگاه آزاد اسلامی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ارائه شده است. بهمن طاهری عضو باشگاه اردبیل و مهسا صداقت عضو باشگاه تهران غرب سازندگان این محصول هستند. طاهری به خبرنگار آنا می‌گوید: این محصول برای جلوگیری از پارگی تسمه تایم در خودروهای دارای تسمه تایم طراحی و تولید شده است و در حال حاضر در سراسر ایران توسط مکانیک کاران و باتری‌سازی‌های خودرو و لوازم‌یدکی فروش‌ها توزیع می‌شود.


این محصول در سال ۹۸ توسط شرکت آریاراد رونمایی و با تأییدیه‌های مورد نیاز در سال ۹۹ رسماً به عنوان دانش‌بنیان توسط معاونت علمی ریاست جمهوری ایران معرفی شد و هم‌زمان تأییدیه ایران‌خودرو را نیز دریافت کرد.


گام‌های بلند پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تشخیص سرطان و ساخت ربات


ساخت هلیکوپتر مین یاب


هلیکوپتر مین‌یاب دیگر اختراع محققان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی است که در غرفه این دانشگاه مشاهده می‌شود. وحید سهیلی آرا عضو باشگاه پژوهشگران جوان کرمانشاه که مخترع این طرح است، می‌گوید: در این طرح با استفاده از سیستم الکترونیکی مکانیکی به دو صورت دستی و اتوماتیک مین‌های موجود در یک میدان را شناسایی و موقعیت‌یابی می‌شود.


وی ادامه می‌دهد: سیستم مکانیکی که وظیفه به پرواز درآوردن هلیکوپتر را در این محصول به عهده دارد از سوخت احتراقی استفاده می‌کند.


بخش دیگر کار در این محصول برعهده سیستم الکترونیکی است. پس از به پرواز درآمدن هلیکوپتر با استفاده از سیستم کنترل، اپراتور کنترلان را به دست می‌گیرد و پس از عمل کنترل سیستم موقعیت‌یابی موقعیت هلیکوپتر را در هر لحظه مشخص می‌کند، سپس با شروع حرکت در میدان مین‌یاب کار خود را آغاز می‌کرده و اقدام به کشف مین می‌کند.


ربات ۶ موتوره عمودپرواز دیگر محصول ارائه شده در نمایشگاه است. ربات‌های عمودپرواز ربات‌هایی هستند که بدون اتکا به انسان می‌توانند در هوا پرواز کنند. این وسیله پرنده از نیروهای ایرودینامیکی برای پرواز در مسیر دلخواه استفاده می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته