دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1400 - 09:32
ملک محمدی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

انجام تست‌های اولیه دستگاه تشخیص سرطان سینه در داخل و خارج از کشور

عضو پژوهشگر و فناور برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از انجام تست‌های اولیه دستگاه تشخیص سرطان سینه در داخل و خارج از کشور خبر داد.
کد خبر : 628454
افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار



میثاق ملک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: سیستم تشخیص سرطان سینه در ابتدا طرحی بود که از طرف چند پزشک و رادیولوژیست به استاد راهنمای این‌جانب پیشنهاد شد و بنده به دلیل آمار مرگ‌ومیر سرطان سینه و اهمیت این بیماری، ترغیب شدم که در این زمینه فعالیتی داشته باشم.


عضو پژوهشگر و فناور برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان درباره ایجاد انگیزه برای اختراع گفت: شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها سرطان سینه است و متأسفانه پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ رشد ۶۵ درصدی نیز داشته باشد.


وی در توصیه به پژوهشگران جوان گفت: ابتدا نیازسنجی کنند و با توجه به چالش‌های کشور و منطقه زمینه فعالیت خود را انتخاب کنند و موانع پیش رو را به فرصت تبدیل کنند. در مسیر فناورانه و پژوهش نیز به هیچ عنوان دلسرد نشوند.


دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی نرم‌افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در پاسخ به اینکه آیا این اثر یا اختراع آزمایش شده است؟ گفت: این اختراع در یکی از آزمایشگاه‌های کشور کانادا و همچنین چندین آزمایشگاه رادیولوژی داخل ایران به‌صورت پایلوت، در حال انجام مراحل تست گیری است.


به گفته ملک محمدی؛ یک گروه سرمایه‌گذار برای تأمین هزینه تا حدی در این پروژه ما را یاری می‌کند. این اختراع مراحل ثبت را طی می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته