دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام محمدی:

حرکت و سخنان رهبران انقلاب اسلامی تبیین و نظم‌دهی شود

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: امامان انقلاب در بستر جریانات جاری کشور امر هدایت‌گری را انجام دادند؛ بنابراین محققان باید مؤلفه‎های این حرکت را بررسی کرده و صحبت‌هایی که رهبران برای تبیین جریان داشته‌اند، باید تبیین و نظم‌دهی شود.
کد خبر : 628022
اختتامیه نمایشگاه آثار فرهنگ و شهادت در دانشگاه آزاد خوی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از خوی در اختتامیه نمایشگاه آثار فرهنگ و شهادت که به همت کانون دانشجویی ایثارگران و شاهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از ۱۶ آذر در ساختمان دانشکده فنی این دانشگاه برپا شده بود، نشست بصیرتی با عنوان مکتب انقلاب اسلامی برگزار شد.(بیشتر بخوانید)


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد خوی در این نشست که معاونان، مدیران، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند با اشاره به اینکه چگونه از مکتب‌ها شناخت داشته باشیم و از چه راهی مکتب انقلاب اسلامی ایران را بشناسیم، اظهار کرد: برای شناخت اهداف مکتب انقلاب اسلامی باید به بیانات و فرمایش امامین انقلاب که برگرفته شده از مکتب قرآن و اهل بیت است، توجه کرد.


حجت‌الاسلام رحیم محمدی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قرن اخیر مانندی ندارد و نمی‌توان متن انقلاب اسلامی ایران را با سایر انقلاب‌های رخ داده در کشورهای مختلف مقایسه کرد و با توجه به تبلیغاتی که علیه انقلاب اسلامی ایران و روحانیت از بدو شروع انقلاب بوده و ادامه دارد و از طرفی هشت سال دفاع مقدس و نیز مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان نشان می‌دهد که تداوم انقلاب با کمک و امدادهای غیبی پروردگار متعال است.


حرکت و سخنان رهبران انقلاب اسلامی تبیین و نظم‌دهی شود


وی اضافه کرد: مکتب انقلاب اسلامی در حقیقت منظومه فکری کارساز امام راحل و امام حاضر یعنی دو رهبری بوده که انقلاب اسلامی را تجربه کرده‌اند. این منظومه متناسب با نیاز زمان، زنده و پویا، پرتحرک و عملیاتی در مقابل تهدیدات قدرتمند و پاسخگوی نیاز زمان است که مؤلفه‌های آن را باید با تحقیق یافت.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد خوی توضیح داد: امامان انقلاب در بستر جریانات جاری کشور و در زمان خود امر هدایت‌گری را انجام دادند؛ اما محققان و صاحب‌نظران باید مؤلفه‎های این حرکت را بررسی کرده و ببینند که چه عواملی در این هدایت نقش داشته و اینها را دسته‌بندی و ارائه کنند. امامان انقلاب حرکت‌شان شبیه پیامبران بود. پیامبران کتاب ننوشتند که بعد براساس آن حرکت کنند و این کتاب در طول حرکت نوشته شده است. امامان انقلاب در این زمینه صحبت‌هایی برای تبیین جریان داشته‌اند که باید تبیین و نظم‌دهی شود.


محمدی یادآور شد: دوازدهم آذر سالگرد سخنرانی حضرت آقا در جمع کارگزاران نظام است و از نگاه ما این مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب از نظر تبیین و ارائه چارچوب مکتب و مسیری است که انقلاب اسلامی باید طی کند. چارچوب و اسکلت این مکتب را می‎توانیم از درون این سخنرانی پیدا کنیم به همین دلیل این روز را شروع هفته مکتب قرار دادیم. این مبانی و این مؤلفه‌ها در همین سخنرانی به‌صورت اجمالی بیان شده است؛ برای نمونه این انقلاب که توانست در یک گوشه‌ای از عالم قدرت را به دست بگیرد، یک فرصت استثنایی و متفاوت از دیگر وقایع بود. باید براساس همان فکر که انقلاب را شکل داد، از این قدرت برای تحقق اهداف مکتب استفاده کنیم.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته