دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شریفی در نشست خبری:

۶۹۸ مقاله به کنگره علوم انسانی و علوم اسلامی ارسال شده است

دبیر علمی کنگره علوم انسانی و علوم اسلامی گفت: ۶۹۸ مقاله به کنگره علوم انسانی و علوم اسلامی ارسال شده است.
کد خبر : 627240
نشست



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد حسین شریفی صبح امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی علوم انسانی و علوم اسلامی اظهار کرد: مجمع عالی علوم انسانی با ۵۰ مجموعه دانشگاهی و حوزوی فعالیت می‌کند، توفیقات زیادی داشته است.


وی افزود: ۳ هزار استاد و پژوهشگر را در داخل کشور در حوزه علوم انسانی را شناسایی کرده‌ایم، نزدیک به ۷۰۰ استاد و پژوهشگر در کنگره با ما ارتباط داشتند.


دبیر علمی کنگره علوم انسانی و علوم اسلامی گفت: ۱۶ کمیسیون علمی تخصصی در کنگره ششم با عناوین فلسفه و روش‌شناسی، مدیریت تحول، الگوی ایرانی اسلامی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، قرآن و علوم انسانی، سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی (بحث‌های بنیادی)، اقتصاد اسلامی، تعلیم و تربیت، ارتباطات، روانشناسی، علوم سیاسی اسلامی، حقوق اسلامی، مدیریت اسلامی، شهرسازی و معماری، تمدن نوین اسلامی، فقه و علوم انسانی، هنر و علوم انسانی اسلامی ایجاد شده است.


شریفی ادامه داد: پیش نشست‌های متعددی برای برگزاری کنگره برگزار شد، جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را نیز در کنگره ششم علوم انسانی اعطا خواهیم کرد، سه تن برای دریافت جایزه انتخاب شده‌اند. تقدیر از عملکرد علامه مصباح نیز خواهیم داشت.


وی اضافه کرد: ۶۹۸ مقاله در کنگره دریافت کردیم، ۱۷۱ مقاله پذیرفته شده است، حاصل این مقالات در ۱۴ جلد کتاب منتشر می‌شود. بعد از کمیسیون‌های ۱۶ کمیسیون‌های اختصاصی بین‌المللی با حضور اندیشمندان تونس، الجزایر، عراق، سوریه و لبنان در بهمن‌ماه برگزار خواهیم کرد.


علیرضا باباخان؛ قائم مقام دبیر علمی کنفرانس ملی سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی گفت: حکمرانی از موضوعات جدیدی است که مطرح می‌شود و به دلیل اهمیت در حوزه سیاست‌گذاری، کنفرانس مجزایی در این زمینه برگزار می‌شود.


وی افزود: ۱۳ نشست و ۵۱ مقاله سفارشی دریافت، ۸ کمیسیون ایجاد شد، برای برگزاری این نشست از چهره‌های علمی استفاده شده است. ۱۴۳ چکیده مقاله برای کنفرانس دریافت شد، ۱۰۵ چکیده پذیرفته شده است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته