دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 12:03

اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی توسط آیت‌الله سبحانی

چهارمین کنگره علوم انسانی اسلامی دوم آبان با حضور محققان و استادان 40 دانشگاه، مرکز، مرکز حوزوی و فرهنگی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.
کد خبر : 222085

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با حضور محققان و پژوهشگران و اعضای هیات علمی 40 دانشگاه و مرکز علمی و فرهنگی، دوم آبان در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.


اختتامیه این کنگره چهارم آبان در قم با حضور آیت‌الله سبحانی برگزار خواهد شد. در اختتامیه این کنگره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی نیز توسط آیت‌الله سبحانی به برندگان اعطا می‌شود.


فرزاد جهان‌بین، دبیر علمی چهارمین کنگره علوم انسانی اسلامی در نشست خبری این کنگره که صبح امروز در مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدر برگزار شد، گفت: «در کنگره چهارم 40 دانشگاه، مرکز، مرکز حوزوی و فرهنگی فعالیت جدی دارند و کمیسیون‌های تخصصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و این مراکز برگزار می‌شود.»


او ادامه داد: «در ذیل کنگره علوم انسانی اسلامی یک مرکز نوآوری دایر کرده‌ایم که افرادی که مقاله‌های برتر علمی دارند، شناسایی شوند و در ارتباط با استادان مربوطه قرار گیرند به آنها گرنت پژوهشی می‌دهیم تا بتوانند از طریق آن زیر نظر استاد برجسته کار تحقیقاتی خود را به پایان برسانند. همچنین کتاب نظریه در کنگره‌ ارائه خواهیم داد تا علاقه‌مندان بتوانند از مباحث نظریه‌پردازی استفاده کنند.»


دبیر کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: «تدوین درس‌نامه‌ها، انتشار فصلنامه پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و برگزاری نشست‌های جدی و واقعی از دیگر برنامه‌های کنگره چهارم علوم انسانی اسلامی است.»


در ادامه دکتر علاءالله رفیعی دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت:‌ «انتشار مجله صدرا، تولید مقالات علمی و پژوهشی و تایید 100 مقاله در کنگره چهارم از جمله مواردی است که ما دنبال می‌کنیم.»


او ادامه داد: «در کنگره اول 90 مقاله مورد تایید قرار گرفت و در 5 جلد کتاب منتشر شد. در کنگره دوم 111 مقاله تایید شد و در 7 جلد کتاب انتشار یافت، در کنگره سوم هم 97 مقاله پذیرش شد که کتاب مجموعه مقالات این کنگره در کنگره چهارم رونمایی می‌شود. کتاب نظریه نیز در کنگره چهارم رونمایی می‌شود و 11 نشست نقد و بررسی برگزار خواهد شد.»


رفیعی گفت:‌ «جایزه جهانی علوم انسانی در این دوره نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد، تا‌کنون در دو دوره این جایزه را به منتخبان اهدا کرده‌ایم و در کنگره چهارم جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی توسط آیت‌الله سبحانی به برگزیدگان داده می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته