تضمین اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح حمایت از تولید
مهدی اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار خبر دانشگاه خبرگزاری آنا؛ بابیان اینکه در کشورهای پیشرفته نظام آموزش عالی در راستای کارآفرینی و تولید ثروت حرکت میکند، خاطرنشان کرد: دانشآموختگان در کشورهای پیشرفته خود عامل تولید ثروت هستند نه اینکه پس از فارغالتحصیلی، جویای کار باشند.
وی افزود: نظام آموزشی در کشور ما نیاز به تحول بنیادین دارد و لزوماً مجلس یازدهم به دنبال تغییر و تحول اساسی در نظام آموزشوپرورش و آموزش عالی است.
عضو گروه آموزش مجلس بابیان اینکه رویکرد رئیسجمهور در انتخاب وزرای علوم و آموزشوپرورش، تحولگرا بوده، تصریح کرد: ما دائماً در یک ریلگذاری ثابتی حرکتی کردیم که نتیجه مطلوبی به دنبال دنبال نداشته، بنابراین با اجرای برنامه پنجساله هفتم توسعه، شاهد تغییرات خوبی در نظام آموزش عالی خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به طرح حمایت از تولید و مؤسسات دانشبنیان که اخیراً در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مسیر مناسبی پیش روی دانشآموختگان آموزش عالی و آموزشوپرورش بازشده و آینده علمی کشور را تضمین کند.
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر قبولی کارنامه وزارت علوم بیان داشت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم بهتازگی ابقا شده و در برخی استانها هنوز مدیران ارشد بهطور کامل مستقر نشدهاند، برای بررسی کارنامه عملکرد تمامی وزارتخانهها ازجمله وزارت علوم، از طرف مجلس مهلت یکساله داده میشود و پسازآن در صورت عملکرد مثبت یا منفی آن وزارتخانه، مجلس وظیفه قانونی خود را انجام خواهد داد.
عضو گروه آموزش مجلس در خصوص بازگشایی دانشگاهها بیان داشت: تعطیلی و بازگشایی واحدهای آموزشی کشور با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا صورت میگیرد و مجلس هم بر اساس تصمیمات این ستاد نظارت و پیگیریها را انجام میدهد.
وی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و مدارس طی گزارشهای ارائهشده به مجلس، آمادگی لازم برای بازگشاییها را اعلام کردهاند، اظهار داشت: مجلس با رصد کامل اوضاع، نظارتهای دقیقی بر اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و عملکرد مراکز آموزش عالی دارد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/