دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح همیاران دندانپزشک در دبستان دخترانه سما واحد شیروان

طرح همیار دندانپزشک در دبستان دخترانه سما دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد شیروان در حال برگزاری است.
کد خبر : 62011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آموزش، پیگیری و پیشگیری بهترین راه‌حل برای کاهش آمار مبتلایان به پوسیدگی دندان در دانش آموزان است و مدارس بهترین اماکن برای آموزش هستند.


طبق معاینات دهان و دندان که در آموزشگاه صورت گرفته، در دهان هر دانش‌آموز 12 ساله، حداقل شش دندان پوسیده وجود دارد و بالای 60 درصد دندان‌های ششم (اولین دندان دائمی روییده شده) دانش آموزان، پوسیده شده‌اند.


از عوارض پوسیدگی دندان می‌توان اختلال در تغذیه، بوی بد دهان، کاهش اعتماد به نفس و در موارد پیشرفته به ناراحتی‌های قلبی و تنفسی و اختلال در حافظه را نام برد.



با پیگیری و تمرکز روی آموزش نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، گامی موثر را در رفع بیماری‌های دهان و دندان دانش آموزان و خانواده آنان در دبستان برداشته است که به همین دلیل کلاس‌های آموزشی متوالی و متعدد از سوی مربی بهداشت و چند تن از دندانپزشکان شهرستان برای اجرای طرح همیار دندانپزشک برای همه دانش آموزان دبستان در حال برگزاری است.


در اجرای این طرح هر دانش‌آموز پس از کسب آگاهی و آموزش‌های لازم بیماری های دهان و دندان از سوی مسئولان اجرای این طرح، به عنوان همیار دندانپزشک به طور هفتگی گزارش‌هایی از وضعیت دهان و دندان خود و خانواده خود را به واحد بهداشت دبستان اطلاع می‌دهد.



هدف از برگزاری این طرح، ترغیب بیشتر دانش آموزان و افزایش حس مسئولیت پذیری آنان و رعایت بهداشت فردی خود و خانواده آنان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته