دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1400 - 16:32
نقش عنوان کرد؛

حکمت، تعالی‌بخش علم دانش‌محور به بینش‌محور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: علم و دانش در عرض وجود حرکت می‌کند؛ اما حکمت در طول عالم وجود هم حرکت دارد، تعالی‌بخشی به علم به جز حکمت راهکار دیگری ندارد.
کد خبر : 619597
امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، امیررضا نقش در آیین افتتاحیه کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی فقه و حقوق همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ۲۶۹ سوره بقره، خداوند فرموده به هرکسی حکمت عطا شود، خیر کثیر به او عطا شده است، حکمت و ارتباط آن با علم یکی از اهداف این همایش بوده است.




بیشتر بخوانید:


میزبانی واحد نجف‌آباد از کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی فقه و حقوق




وی افزود: علم و دانش در عرض وجود حرکت می‌کند؛ اما حکمت قرار است در طول عالم وجود هم حرکت کند، تعالی‌بخشی به علم به جز حکمت راهکار دیگری ندارد.


رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد بیان کرد: علم دانش‌محور بوده و حکمت از ترکیب دانش‌ها انسان را به بینش هدایت می‌کند، حکمت انسان را از دانش‌محوری به بینش‌محوری هدایت می‌کند، در واقع، علم در راستای دانایی و دانش است و حکمت علاوه‌بر آن، آگاهی از عالم وجود است. در واقع حکمت در راستای بینش و آگاهی بر مبنای فطرت و عقلانیت است. این بینش از جهت‌دهی دانش با توجه به زندگی روزمره به دست می‌آید و آن زمان است که علم را به علم نافع تبدیل می‌کند.


نقش اضافه ‌کرد: از علوم انسانی اسلامی انتظار می‌رود علاوه‌بر تبدیل‌کردن جامعه به جامعه دانش‌محور، آن را به سمت بینش‌محوری هدایت کند و برگزاری چنین همایش‌هایی در این زمینه مؤثر است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با قدردانی و تشکر از دست‌اندرکاران این همایش ملی عنوان کرد: امید است شاهد تداوم چنین اقداماتی باشیم تا به انتظارات مقام معظم رهبری مبنی‌بر تحول علوم انسانی و حرکت آن به سمت علوم انسانی اسلامی عمل شود.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته