دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اعتمادی در گفت‌وگو با آنا:

فقدان امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در زمان کرونا چالش بوده است

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه کیفیت برگزاری اکثر کلاس‌ها در کرونا کمتر شده، گفت: فقدان امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در زمان کرونا چالش بوده است.
کد خبر : 619061
آموزش مجازی

سیدصالح اعتمادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره آموزش مجازی در زمان کرونا، گفت: در موارد و ابعاد خاصی کرونا فرصت‌ساز بوده است، به عنوان مثال برای آن دسته از دانشجویانی که از مسافت دورتری به دانشگاه می‌آمدند موقعیت مناسبی به وجود آمد؛ اما کیفیت برگزاری اکثر کلاس‌ها کمتر شده که ناشی از نبود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب، عدم تسلط اساتید به روش‌های موثر ارائه و ارزیابی به‌صورت مجازی، افسردگی ناشی از عدم تعامل دانشجویان با هم‌کلاسی‌ها و اساتید، کیفیت پایین اینترنت آن‌ها، عدم وجود محیط مناسب جهت مطالعه، فقدان تحرک فیزیکی و کسالت ناشی از حضور پیوسته در منزل، نبود فرهنگ و امکانات نرم‌افزاری مناسب برای تعامل دانشجویان با اساتید مربوطه و هم‌کلاسی‌ها، است.


عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: تعامل اساتید و دانشجویان در آموزش مجازی وجود ندارد، عدم انجام ارزشیابی موثر که منجر به کاهش یادگیری مفاهیم و مهارت‌های لازم توسط دانشجویان می‌شود، امتحانات مجازی بستری برای تقلب فراهم کرده به طوری که برخی دانشجویان در دوران کرونا رشد معدل داشته‌اند.


وی با اشاره به اینکه تعامل بین اساتید و دانشجویان موهبتی است که در آموزش حضوری وجود دارد، خاطر نشان کرد: در مجموع کیفیت آموزش در زمان کرونا به دلیل کاهش قابل توجه تعامل دانشجویان و اساتید کاهش داشته است.


عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: در مجموع بستر الکترونیک برای برخی دانشجویان که آمادگی و فرهنگ استفاده از محیط مجازی را داشتند مزایای بیشتری داشته که در این راستا سعی شد معایب و کاستی‌ها کمتر شوند. بعضی دانشجویان معتقدند کیفیت دوران آموزش در دوران کرونا از پیشاکرونا بهتر بوده است.


انتهای پیام/۱۱۰/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب