تغییر رویکرد ذهنی اساتید و دانشجویان با حوزه مجازی چالش بوده است
هاجر قنبری در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره زیرساختهای آموزش مجازی در زمان کرونا، گفت: زیرساختهای سختافزاری دانشگاه علم و صنعت ایران آن چنان که باید در حد وسیع خدماترسانی نداشت اما با توجه به شرایط بحرانی قابل قبول بود، فرهنگسازی و تغییر رویکرد ذهنی اساتید و دانشجویان و مجموعه تدوین کننده قوانین با حوزه مجازی چالش دیگری بود که دانشگاه با آن مواجه شد.
عضو هیئت علمی دانشکده مواد و متالوژی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه بهخاطر شرایط کرونا و محدودیتهای ناشی از آن به ناچار به سمت فضای مجازی گام برداشته شد، خاطرنشان کرد: به هرحال در همه سیستمهای آموزشی افرادی هستند که خود را به سختی با شرایط سازگار میکنند. بسیاری از اساتید در ابتدای شیوع ویروس همهگیر کرونا کلاس مجازی را قبول نداشتند و برای برخی از دانشجویان آموزش در بسترالکترونیک قابل قبول نبود.
این استاد دانشگاه درباره تجربه دانشگاه علم و صنعت ایران در آموزش دانشجویان در زمان کرونا، اظهار کرد: این دانشگاه یکی از قدیمیترین مراکز آموزشی ایران در حوزه آموزش الکترونیکی بوده که از سالهای گذشته دورههای غیرحضوری برگزار کرده است، لذا نسبت به دانشگاههای دیگر ظرفیت زیرساختی خوبی برای فضای مجازی دارد. اولین دانشگاهی است که به سرعت به سیستم آموزش مجازی پیوست و در این زمینه با تقویت زیرساختهای لازم به استانداردهای جهانی نزدیکتر شده است.
انتهای پیام/۱۱۰/
انتهای پیام/