دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
صالحی‌عمران در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور طرح برندسازی را معرفی کرده است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این دانشگاه طرح برندسازی را معرفی کرده که کارگاه‌های تولید محصول داخلی در دانشگاه تجهیز شوند که به نوعی حمایت شوند.
کد خبر : ۶۱۷۴۹۱
دکتر  ابراهیم صالحی عمران



ابراهیم صالحی‌عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره دانشگاه کارآفرین و اشتغال فارغ‌التحصیلان گفت: دانشگاه مهارتی نوعا کارآفرین و در طیف آن محسوب می‌شود. در این دانشگاه باید فهم رشته و مطالعه آن مبتنی بر نیاز بازارکار باشد در غیر این‌صورت به خطا می‌رود. در بحث اشتفال دانش‌آموختگان، باید با ایجاد محیط کار عملی، دانشجو وارد صنعت شود تا فضای کار واقعی را ببیند، همه رشته‌ها در تک تک شهرها شناسایی شوند، دانشگاه به سراغ تمامی بخش‌های اشتغال جامعه رفته تا دانشجو و رشته را به کارفرمایان معرفی تا زمینه اشتغال و کارآفرینی را ایجاد کنند.


وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی باید نسبت به اشتغال فارغ‌التحصیلان خود برنامه‌ریزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در قبال اشتغال فارغ‌التحصیلان به ویژه رشته‌های کاردانی پیوسته مسئولیت‌پذیری دارد. خروجی‌ها در این مرکز آموزشی باید جا پای خوبی در جامعه پیدا کنند و در صنایع مختلف مشغول به کار شوند. در کل دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی رفته و ارتباط بیشتری با صنایع مختلف داشته باشند.


این مقام مسئول درباره اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در راستای کارآفرینی و اشتغال فارغ‌التحصیلان خود، بیان کرد: این دانشگاه با برنامه‌ریزی‌هایی وارد مذاکره با صنایع بزرگ شده است. این صنایع از جمله امداد خودرو، صنعت لوازم خانگی گروه انتخاب در اصفهان و جی پلاس که ایجاد اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان می‌شود.


صالحی‌عمران در ادامه افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور طرح برندسازی را معرفی کرده که کارگاه‌های تولید محصول داخلی در دانشگاه تجهیز شوند که به نوعی حمایت شوند. کتابچه‌ای توسط دانشگاه در سال گذشته نیز به چاپ رسید که در آن ۱۰۰ فارغ‌التحصیل موفق معرفی شده و امکان ارتباط باآن‌ها وجود دارد تا به عنوان الگویی برای افراد جامعه باشند.


انتهای پیام/۱۱۰/

گوشتیران
قالیشویی ادیب


ارسال نظر