هفتمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی آغاز به کار کرد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هفتمین کنفرانس بینالمللی با شعار محوری آموزش مهندسی، گذشته، حال و آینده در این دانشگاه بهصورت مجازی آغاز به کار کرد.
امیرنادر عسکرپور دبیر هفتمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی در این کنفرانس گفت: این کنفرانس به نحوی برنامهریزی شده تا به صورت مشارکتی باشد و حاضرین بتوانند در تمام بخشهای کنفرانس نظرات و ایدههای خود را مطرح کنند.
دبیرهفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی افزود: برنامههای اصلی این کنفرانس شامل ۵ سخنرانی کلیدی، شش میزگرد تخصصی و ۶ نشست ارائه مقاله است. در این کنفرانس ۲۵ مقاله در حوزه تخصصی آموزش مهندسی ارائه میشود و در میزگردها و سخنرانیهای کلیدی به مسائل مبتنی به آموزش مهندسی از دید متخصصان حوزههای مختلف پرداخته میشود.
وی افزود: مشارکت شرکتکنندگان در کنفرانس زمینه همفکری و تضارب آرا را فراهم میکند، همچنین از این طریق میتوانیم به ایدهها و دانش جدید دست یابیم.
دبیر این کنفرانس با بیان اینکه آموزش مهندسی دارای ابعاد مختلفی است، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس باید از تجربیات استفاده کنیم تا برای آینده آموزش مهندسی برنامهریزی کنیم .
علی اشرفیزاده در هفتمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: انجمن آموزش مهندسی یک نهاد به بلوغ رسیده است که اکنون دارای هزار و ۲۵۰ عضو پیوسته، وابسته و دانشجویی است.
وی افزود: همچنین این انجمن دارای ۱۰ کمیته تخصصی است که هر کمیته ۱۰ عضو دارد. تاکنون شاخههای انجمن نیز در ۱۲ دانشگاه بزرگ کشور شکل گرفته است.
رئیس هیئت مدیره انجمن آموزش مهندسی ایران خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۱۰۰ نفر از بزرگان کشور در حوزه آموزش مهندسی به عنوان عضو دائمی انجمن هستند و همچنین این انجمن دارای ۵۰ عضو حقوقی است.
اشرفی زاده خاطرنشان کرد: فعال و موثر بودن انجمنها در حیات یک جامعه یکی از علامتهای توسعهیافتگی بهشمار میرود و هر چه یک کشور توسعه یافتهتر باشد انجمنهای آن فعالتر خواهند بود.
وی اظهار کرد: کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی یکی از برنامههای مستمر انجمن است که براساس هدف اصلی انجمن با محوریت ارتقا آموزش مهندسی برگزار میشود.
محمدرضا اسلامی رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر انجمنها نقش بهسزایی در توسعه کشورها دارند و کشورهایی می توانند هویت و شخصیت علمی داشته باشند که انجمن ها و نهادهای علمی آن کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی با بیان اینکه انجمنها مغزهای متفکر یک کشور هستند، افزود: انجمنهای علمی رابط میان ارتباط صنعت با دانشگاهها هستند که این روند باید در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: درحال حاضر ارتباط میان دانشگاهها و صنعت ضعیف است چراکه ارتباط میان صنعت و انجمنهای علمی ضعیف است بنابراین باید برنامهریزی صورت گیرد تا این ارتباط بیشتر شود.
همچنین در این مراسم مهدی رفیعزاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی سخنانی بر افزایش مهارتهای مهندسی دانشآموختگان دانشگاه تاکید کرد.
انتهای پیام/۱۱۰
انتهای پیام/