دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنفرانس رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی، سوم و چهارم اسفندماه در مرکز همایش‌های وزارت نیرو برگزار می‌شود.
کد خبر : 61698

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، این کنفرانس بین‌المللی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو، کمیته اتاق اکو ایران و سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) برگزار می‌شود و بر اساس توافقنامه تنظیم شده نشست تشکیل کنسرسیوم نفت و گاز و پتروشیمی کشورهای منطقه اکو در کنار این کنفرانس برگزار خواهد شد.


ارتقای بهره‌وری انرژی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای رسیدن به توسعه پایدار، نقش نیروگاه‌های بازیافت و ذخیره انرژی و توربین‌های انبساطی در بهره‌وری انرژی، نقش آینده انرژی‌های تجدیدپذیر در توسعه پایدار، پیلهای سوختی و سوختهای زیستی و آینده مصرف سوخت‌های مدرن و استفاده از پسماندهای شهری، بیومس و ضایعات کشاورزی در تولید انرژی از اصلی‌ترین محورهای کنفرانس ایتک است.


همچنین نگهداشت انرژی با اصلاح مصرف آب و حامل‌های انرژی در کشاورزی و صنعت، اهداف جهانی توسعه پایدار و نقش ذخایر آب، نقش مصرف و تولید انرژی و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، اکتشاف، استخراج و حمل در معادن آینده، ساختمان‌های سبز و بهره وری انرژی برای توسعه پایدار از دیگر محورهای این کنفرانس بین المللی است.


در نشست تشکیل کنسرسیوم نفت و گاز و پتروشیمی کشورهای منطقه اکو نیز که در کنار این کنفرانس برگزار می‌شود، موضوع ایجاد کنسرسیوم‌هایی از شرکت‌های منطقه و اروپایی در شاخه‌های پتروشیمی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، صنایع بالادستی نفت، صنایع پایین‌دستی نفت، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بررسی قرار می‌گیرد.


بر اساس این گزارش، پنجمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی تا پیش از این قرار بود ٢٨ و ٢٩ دی ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار شود که با توجه به استقبال شرکت‌های گاز منطقه اکو و بنا بر تصمیم دبیرخانه سازمان همکاری‌های منطقه‌ای اکو، زمان این کنفرانس به سوم و چهارم اسفندماه امسال موکول شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته