۲۰ درصد محتوای آموزشی دانشگاهها قابل تغییر است
علیرضا خوشدل، در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اهمیت تغییر سرفصلهای درسی در راستای کارآفرینی دانشگاهها، گفت: سرفصلهای درسی در حوزه علوم پزشکی بازنگری شده و در ارتباط با نیاز صنایع هستند، در راستای کارآفرینی باید مهارتآموزی به عنوان یک اصل مهم در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد و کارگاهها و آزمایشگاهها در پاسخ به نیاز مربوطه تجهیز شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشجویان در حین تحصیل باید برای آینده شغلی خود نیز آماده شوند، گفت: دانشجویان قبل از آن که در عرصه بازار کار قرار گیرند باید آموزشهای اولیه از لحاظ ایمنی و پیش زمینه آن را کسب کرده تا در زمان فارغالتحصیلی با داشتن مهارت کافی وارد صنعت مورد نظر شوند.
خوشدل با اشاره به اینکه ۲۰ درصد محتوای آموزشی توسط معاونت دانشگاهها قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: دانشگاهها میتوانند از ظرفیت قانونی خود استفاده و محتواهای درسی را به نیازهای بازار کار نزدیک تر کرده تا ارتباط بهتری با صنایع مختلف برقرار کنند، با توجه به اهمیت بازنگری دروس در حوزه علوم پزشکی تاکنون چندین بار این مهم صورت گرفته است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/