دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1394 - 13:15
معاون وزیر آموزش و پرورش:

ایمنی مدارس یک مطالبه جهانی است/ یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تهران بیشترین نیاز به نوسازی و ایمن‌سازی را دارد، گفت: یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارند و مهم‌ترین مطالبه ما از دولت و سایر نهادها کاهش مدارس غیر ایمن در کشور است.
کد خبر : 60898

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس در همایش یک هزار نفری مدیران مدارس طرح مدرسه آماده گفت: اگر مدارس ما ایمن و آماده باشد موضوع آسیب‌پذیری جامعه کاهش پیدا خواهد کرد و یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار کشور ما جامعه دانش‌آموزی کشور است.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش همه امکانات خود را در جهت ایمنی مدارس به کار گرفته است زیرا امروز بحث ایمنی مدارس یک مطالبه جهانی است. بخش کاهش آسیب‌ها و بحران سازمان ملل‌متحد هدفگذاری کرده است که در محدوده سال‌های 2015 تا 2030 یک میلیون فضای آموزشی در دنیا ایمن‌سازی شود و امروز برای جمهوری اسلامی افتخاری است که از سال 85 وارد این حیطه شده است.


معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در تهران بیشترین نیاز به توسعه و بازسازی مدارس را داریم زیرا درصد ایمنی مدارس کشور در تهران بسیار پایین است و هنوز یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارد.


رئیسی یادآور شد: مهم‌ترین مطالبه ما از دولت و سایر نهادها، کاهش مدارس غیر ایمن در کشور است. اگر ما فیزیک مدارس را با آخرین استانداردها، نوسازی و تجهیز کنیم و بحث آموزش در این میان مغفول بماند باز هم باید منتظر بروز حوادث در مدارس باشیم بنابراین باید کنترل‌ها و نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد زیرا مدیریت این موضوع تنها از عهده وزارت آموزش و پرورش برنمی‌آید.


معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز 90 درصد منابع عمرانی در اختیار وزارت آموزش وپرورش صرف ایمنی مدارس می‌شود و امیدواریم با همت شهرداری تهران و حمایت وزارت کشور بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه به دنیا اعلام کنیم که مدارس ما از ایمنی لازم برخوردار هستند.



انتهای پیام/

برچسب ها: مرتضی رئیسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته